min kartor fungerar ej !!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Piratkartor gynnar Garmin?

Ja där ser man.

Men det är ju troligt Garmin har samma crack som du har till gång till. Och de vore ju idioter om de inte åtgärdade sina hål så att säga.

Sen måste ju även jag påpeka hur urkorkat denna tråd inleddes. Vi vet fortfarande inte vilken modell det är?

Jag har fått för mig att Garmin inte är så intresserade av att stoppa piratkartorna.
Många väljer Garmin just för att kartorna finns att få tag på gratis...
Jag tror att det är just därför som Garmin idag är störst på GPS-marknaden.
Själv känner jag flera som köpt Garmin just av den anledningen att kartorna finns gratis...

Garmin är nog nöjda men kanske inte Lantmäteriet...

Och Lantmäteriet är ju statligt har jag precis för mig så det är ju vi, dvs. hela svenska folket som äger det och jag gör ju precis vad jag vill med min egendom.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips