Militärens jägarkök, 2-lågigt.

Skeppshandel

Hejsan.

Jag fick napp på denna butik norr om Moderna Museet på Skeppsholmen i Stockholm. http://www.tackel-skeppshandel.nu (webbsidan låg nere idag). Jag köpte ett Optimus 535 i bra skick för 450 Kr. De hade flera rostfria båtmodeller av Optimus forogenkök inne för något högre priser.

En jättehäftig affär för den som gillar båtprylar.

Thure
 
När kommer nästa "hop, omgång, hög, avdelning, portion, parti (substantiv)" och vart kan man då inhandla nämnda kök?
 
tydligen...

Jag pratade med Bosse igår och då konstaterade vi att jag hade de första listorna som kom ut på Batch 3. Tydligen har försvaret strukit en massa materiel från dessa listor och kommit ut med en ny lista. Där fanns inte köken med så detta är ett misstag från mitt håll i kombination med aningen vilseledande information från försvaret.

Batch 4 kommer förmodligen ut i Juni och kan hamna vart som helst sedan det är ett nytt anbudssystem denna gång samt att det som vanligt är internationellt.

Batch 4 innehåller inga lådor med kök men kompletta satser, bland annat:
M8210-114010 Kokutrustning 20 jägare B/S
Detta är en superfin sats!

M8210-183010 Varmhållningsutrustning/S
Tvålågigt kök med grytor m.m.

Nu är jag lite snäll för att jag skulle gärna ha första tjing på Kokutrustning 20...

Allt finns att beskåda på:
http://www.fmuhc.mil.se/fmpub/pubdok/uhr_forpl_del1.pdf
Sid: 85-97

//Janne
 
Men är det inte så att man måste bjuda på hela batchen, inte bara enstaka artiklar?
Jag vet inte, men jag undrar :)
 
gundj; sa:
Men är det inte så att man måste bjuda på hela batchen, inte bara enstaka artiklar?
Jag vet inte, men jag undrar :)

Jo, men den som köper det är väl ofta någon överskottsfirma som sen säljer ut grejerna, ibland så händer det väl att nån bjuder på hela klabbet för att de bara vill ha vissa grejer, då säljer de ju vidare resten till andra som sen då kanske säljer det till konsument.
 
Jäklars vilka doningar...! Rejält tilltaget, inte undra på om jägare är feta :)

Detta verkar ju inte vara något man tar med sig på en klättring eller vandring direkt... Kanske snarare något man plockar fram om det skulle brinna i kablarna i Akalla igen.

Vad får man pynta för ett slikt set?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.