Militärens jägarkök, 2-lågigt.

Jag startar en ny tråd på detta ämne.

Är intresserad av att köpa militärens tvålågiga jägarkök med justerbar låga.

Har någon erfarenhet av dessa?
Går de att köra på diesel (korta perioder)?
Hur är det med användarvänlighet/driftsäkerhet?
Kräver de extern tank eller är den inbyggd?
Är de bra (effekt, osv)?

Sist men inte minst har nån sett ett till salu i butik (pris??)?
(Har några på gång direkt från försvaret).
//Janne
 
Optimus 535

Jag har för mig att det är ett Optimus 535 som dom har målat grönt, så vitt jag vet så skall det gå att köras på diesel. Har dock aldrig provat på mitt egna det kör jag uteslutande på fotogen. Fick tag på mitt på en annons för 200 kronor och jag tror det finns ganska många till salu. Sök på olika båsajter så hittar du nog nått.
http://stovecollector.tripod.com/images/Optimus535hh_l.jpg
 
Glömde

Optimus 535.
Är mycket användarvänlig (det enda är att tändningen är lite trixig). Den har en stor 2 liters tank inbyggd. Effekten är grym skulle tipa på att den motsvarar ett kap kök ungefär.
 
Jag tror...

...att det får bli ett optimus hiker. Jag har känslan av att det är bäst för mig...tack ändå för svaren!

Optimus 535 har funnits vita även hos försvaret så det är helt säkert samma kök!

Om nån vill veta skall det säljas ut ett femtiotal om ett tag.
//Janne
 
Re: Jag tror...

Ben_Rangell; sa:
...att det får bli ett optimus hiker. Jag har känslan av att det är bäst för mig...tack ändå för svaren!

Optimus 535 har funnits vita även hos försvaret så det är helt säkert samma kök!

Om nån vill veta skall det säljas ut ett femtiotal om ett tag.
//Janne

Var skall de säljas?

Klart intresserad av att köpa.

Thure
 
Köken slut

Enligt telefonuppgift från Bosse på BJM är tyvärr de tvålågiga fotogenköken slut. Försvann tydligen samma dag som de kom in.

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.