• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

MIDSOMMAR 2007 Paddling Gbg Södra Skärgård !

Hej! Låter för härligt med eran midsommarhappening. Man blir bra sugen på att följa med. Man känner sig dock lite utsocknes då man bor i Östergötland. Vad är ni för gäng? Gamla kompisar eller ett hopplock av allsköns friluftsintresserade Göteborgare? MVH Johan
 
Närvarobekräftelse

Hej på er!

Jag kommer och tar med mig 5 st som får representera Uppsala över midsommar.

Jag kommer utgå från Escape runt kl 18 på tordagen om någon vill slå följe. Jag nås på mobil isf 0704330793.

Kommer även göra en runda tillbaka till escape runt kl 23 på torsdagen för att hämta ett gäng.

Väl mött!

//Joakim
 
Hej Johan i Östergötland...

Ja jag kan lugnt säga att det är ingen som känner alla i den här samlingen! Några känner några, och nån känner bara en person. Men det är ju ofta så med paddlisar att vi är sociala ensmvargar. Vi reder oss själva men tycker om att umgås framför lägerelden!

Du är självklart välkommen! Maila gärna om du vill ha hjälp med hyra av kajak eller info om var vi befinner oss mm.

Kan ju nämna att det vi pratade om tidigare i tråden om Andreas och Peter så var det just 2 st grymt trevliga killar som var "utsocknes" men som transporterade hit sig och var del i en minnesvärd midsommar 2005.

Hej Eva också! Kul att du vill vara med! Jag kan absolut inget om segelbåtar med du får gärna ta en tur med "lilla blå" under helgen! (det är min kajak som heter så)

Vad gäller mat så har vi nog fyllt upp med grillgrejor så du får komma på nåt spännande tilltugg, kanske oliver eller nån ölkorv eller så.... godis, chips, snacks, ....

Väl mött och välkommen alla!!

/LIlla Blå
[Ändrat av Lilla Blå 2007-06-18 kl 21:01]
 
och uppdaterad lista:

Lilla Blå- tzatziki, annan gegga, grönsaksstavar
Matilda J - ostar
Liselotte - baguetter
Kristina -
Peter S -
Henrik A - rökt/gravad lax
Björn + kompisar -
Johan L - jordgubbstårta
Mattias J -
Joakim - korvar typ "vadhettere"
Johan - korvar typ "vadhettere"
+ 3 kompisar till ej namngivna - saker att grilla
Johannes - kött
Stefan - kött
Fredrik - kött
Staffan - kött
Anna - kött
Helena + Martin - Grönsaksspett, grissini, tapenade
Christer -
Patric -
Eva -
 
Eva71; sa:
Hej alla!
Detta låter kanon, ok att hänga på?
...bara ett problem:) Har "bara" segelbåt. Älskar att paddla så kanske jag kan få byta en liten segeltur mot en paddeltur:)
Tjineling Eva

Hej Eva
Jag kan gärna tänka mig att byta en paddeltur mot en segeltur. Det är tyvärr svårare att hyra segelbåt än kajak så... Och jag älskar båda delar :D
//Henrik
 
Hej alla .... nu är det jag igen..... :eek:)

Tänkte bara tala om att det finns en ny blogg i sajberspäjs som bland annat kommer ge några digitala minnen åt festligheterna ....

Den finns på:

http://lilla-bla.blogspot.com/

Så kan ni som valde att stanna i grannens trädgård och dansa små grodorna runt flaggstången se hur man gör när man firar midsommar med stil !! :eek:)

Observera att det är en alldeles ny blogg och jag har inte lärt mig alla finesserna ännu.

/ Lilla Blå
 
Yr i mössan lite innan....

Jag kommer att paddla ut till Rivö från hinsholmen/GKF ca 20 tiden på Torsdag kväll, MEN innan det kommer jag att hålla i en övning från 18.00 där vi övar manöverteknik i kajak!

Det är egentligen en torsdagspaddling i GKFs regi, men jag tar mig friheten att bjuda in vem som helst som önskar svänga runt en stund.

Så vill ni bli lite yra i mössan sådär ett dygn före snapsen så är ni välkomna! Det blir lite sveptag, akterliga styrtag, sidoförflyttningar och kontring. Eventuellt även kantring.
Vi håller till vid Lindalen, alldeles utanför vågbrytaren vid hinsholmen.

Väl mött!
Johan Linder, en svängig kille.
Nås på 0708-121220, eller
johan.linder@digilektro.se
 
Hallå igen!

Jag kan ta med en salladsröra med avokado, fetaost, tomat, roccula, och kanske någon mer salladssort för att dryga ut det hela ;-) så det blir något till alla för 75 pix.

Jag och Jajken(röd plastCapella) tänkte vara seaborn vid 18-tiden, då från Bjöla hamn. Jag missar alltså kl18avgången från Escape. Paddlar nog själv om ingen annan hänger på, är det någon som räknar med avgång från Escape vid 19-tiden kan jag passa in det. Jag svarar på 0702-421921 fram till 18 to em.

Vi ses! / Kristina
 
...jag tar med en lax-och löjromstårta!
Tar också med en eller två kompisar:) Ser till att de tar med sig ngt gott.
Jag sticker från Björlanda runt 18 på tor. Ni andra segelburna...vilken hamn seglar ni ifrån?
Jag ser fram emot en trevlig midsommar med..om jag har tur även lite paddling:)
Syns// Eva
 
Roligt att så många joinar! Ska bli jättekul, och gott, att ses!!

Som det ser ut nu har jag nedan info om utresor, saknas nåt eller är fel så säg till!

GKF torsdag 18:00 Lilla Blå´s grupp

GKF Torsdag ca 20:00 Johan L`s grupp

GKF Fredag förmiddag: Mattias J ensam(säg gärna till om nån mer ska med här !!)

Escape Torsdag 18:00 Joakim´s grupp

Escape 23 ca Joakims Grupp

Bjöla Torsdag 18:00 Kristina ensam

Segelbåt Eva Björlanda Torsdag 18-tiden

Hoppas att alla känner att det finns sällskap för utresan! Meddela annars!

Planen är fortfarande östra stranden på Rivö, stora viken. På den högra delen från havet sett är jag nästan säker på att det finns en befintlig grillplats (cementrör typ), så den som känner att det finns plats för ved kan ju plocka med ett par bitar...... vet inte hur det ser ut på drivvedsfronten...

Må så gott nu alla så ses vi snart!

Poängterar igen att det inte är en ledarledd utflykt utan alla ansvarar för sin egen utrustning och säkerhet. Vi hjälps dock åt efter bästa förmåga och omdöme att se till att alla mår bra!

/ Lilla Blå
 
Eva71; sa:
Jag sticker från Björlanda runt 18 på tor. Ni andra segelburna...vilken hamn seglar ni ifrån?

Vi seglar från Hinsholmskilen, så det blir en kort tur! Har inte bestämt när jag åker ut än, men just nu så ser det ju ut att bli lugnt väder på torsdagskvällen. Isåfall tittar jag nog ut då! Antar att jag inte vill vara först på plats, eftersom jag inte har varit där innan.

Får se hur många som följer med på torsdagen. Det är möjligt att jag blir ensam, eller att någon mer följer med. Jag ska ivarjefall hämta upp fler på fredagen.
/Fredrik
 
Hej!

Finns det plats på ön för en till? I så fall hänger jag gärna med!

Finns det något kvar på "mat som måste med-listan"? Sill, potatis?
Annars, hur ser det ut på hårdvarufronten, behövs det några engångsgrillar/grillkol eller något annat?

//Andreas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.