• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Midsommar 2008 Göteborgs Södra Skärgård

Hallåj där ute i sommarvärmen! Nu närmar sig midsommar med stormsteg och självklart fortsätter vi traditionen att fira midsommar i södra skärgården.

I stort sett samma upplägg som tidigare år, några paddlar ut torsdag kväll, några fredag osv... någon seglar ut, och så ser vi fram emot den stora knytkalas-buffen på fredagskvällen.

Plats och tid bestäms så småningom, men precis som sist så väljer vi en bra plats både vad gäller vind samt att de som inte är så vana paddlare ska känna sig trygga med en enkel överfart.

Får vi besök av vår målare från Stockholm igen? Peter i Östergötland? Några uppsalabor? och alla ni andra roliga på närmare håll?

Maila mig direkt eller svara här, än så länge är det ett 10-tal som meddelat intresse. (sist kom vi upp vi 34 vad jag kan räkna efter)

Observera, precis som vanligt så är detta ingen ledarledd utflykt utan enbart ett gemensamt firande. Paddling är en risksport och var och en ansvarar för sin egen säkerhet.

Ser fram emot en solig midsommar med rollträning, sillunch utan tarp, Johans tårta och massor av skratt !

Väl mött! Nu är det sommar!!!

/ Lilla Blå
 
Jag tänkte försöka hålla mig frisk denna midsommar och hänga på... Men man vet ju aldrig vad framtiden har i beredskap där :)
Men preliminärt så är jag på *ler*
Men jag förutsätter att du har fixat/bokat bättre väder i år, så att inte fjolårets vädermiss upprepar sig...
 
Ja ja ja..... allt utom vädret funkade ju så........ :eek:)

Kul att du hänger på Knatte! Se nu till att ha raggsockar på och äta mycket c-vitamin!.... :eek:)


/E
 
Detta får man inte missa

Jag var ju med förra året och tänkte göra likadant i år.
Men jag förstår inte vad ni pratar om med det dåliga vädret. Det var bara lite hög luftfuktighet... Det såg allt lite ljusare ut därborta :)
//Henrik
 
Låter ju som ett roligt arrangemang detta... synd bara att man inte är nån paddlare och att man jobbar. Hoppas ni får trevligt ute i skärgården!
 
Detta låter precis som en sådan midsommar jag behöver i år! Ut i naturen med nya männsikor.

Jag preliminärbokar gärna en plats om det går bra! Vill gärna ha paddelsällskap ut och även gärna bilsällskap om någon åker från Växjöhållet!

Finns det någon kajakuthyrare som ni brukat hyra av eller ska jag ta med mig en kajak härifrån?

/Ala
 
Detta låter precis som en sådan midsommar jag behöver i år! Ut i naturen med nya männsikor.

Jag preliminärbokar gärna en plats om det går bra! Vill gärna ha paddelsällskap ut och även gärna bilsällskap om någon åker från Växjöhållet!

Finns det någon kajakuthyrare som ni brukat hyra av eller ska jag ta med mig en kajak härifrån?

/Ala
Escape i Önnered hyr ut kajaker: http://www.escapekajakcenter.nu/index.php?parent=escape
 
Trevligt med småländskt besök! :eek:)

Angående uthyrning så kan du synka dig med Henrik här ovan i ämnet så får du sällskap.

/Lilla Blå
 
En liten sammanfattning på midsommarfirare så här långt:

Ewa
Knatte
Henrik och Anna
Maria H
Anna C
Peter B
Johannes
Ala
Fredrik G
Matilda + 5 st
Johan och Sofi
Patric delvis

Vi tar matdiskussionerna på mail separat. Värde ca 50 kr per person, och allt från korv. kött, fisk, dipper, grönsaker, bröd, godis, bål, chips, snacks, gojsiga röror, jordgubbar, ....... ja hitta på vad du tycker är gott och maila mig så fyller jag på en lista som mailas till alla intressenter.

Var rädda om er i blåsten!

/E
 
sampaddling

Detta låter precis som en sådan midsommar jag behöver i år! Ut i naturen med nya männsikor.

Jag preliminärbokar gärna en plats om det går bra! Vill gärna ha paddelsällskap ut och även gärna bilsällskap om någon åker från Växjöhållet!

Finns det någon kajakuthyrare som ni brukat hyra av eller ska jag ta med mig en kajak härifrån?

/Ala

Jag behöver ifall att jag ska med också hyra mig en kajak, vilken tid tänkte ni som skall hyra kajak hyra ifrån och så? så jag slipper paddla ut ensam.
//Robin
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.