Midjemått m/59 byxor

Hej på er, finns det någon snäll människa som har ett par m/59 fältbyxa i storlek 150 eller 152 som skulle vilja mäta midjemåttet på dem? Skulle vara jätte tacksam för det.

Även midjemått på m90 byxorna i storlek 180/75 vore bra att veta.

Senast ändrad:
M/59 börjar ju bli svåra att få tag på!
M/90 är ju lättare att komma över och har även en (oftast) fungerande storleksangivelse. (längd/vikt)
Dessutom är M/90 en betydligt bättre byxa men kanske kostar en slant extra.

/Peter

M/59 börjar ju bli svåra att få tag på!
M/90 är ju lättare att komma över och har även en (oftast) fungerande storleksangivelse. (längd/vikt)
Dessutom är M/90 en betydligt bättre byxa men kanske kostar en slant extra.

/Peter

Jag har inga M/59 i storlek 150 eller 152 men jag har ett par i C48.
Min vältvättade C48-byxa har midjevidden 83 cm. Det ganska stämmer bra med midjevidden i följande tabell: http://www.billigaarbetsklader.se/pub_docs/files/Storleksguide2008.pdf
Enligt denna tabell är midjevidden för C150 och C152 4 cm resp 8 cm mer än C48 vilket borde motsvara 87 cm resp. 91 cm.

Det var för övrigt länge sedan jag kom i mina M/59-byxor och jag har inte köpt några nya för jag tycker inte att de är så jättebra. M/90 har jag bara sett i kamouflage och det vill jag helst undvika. Finns det M/90-byxor som inte är i kamouflage-mönster?

Örjan

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!
Jag har inga M/59 i storlek 150 eller 152 men jag har ett par i C48.
Min vältvättade C48-byxa har midjevidden 83 cm. Det ganska stämmer bra med midjevidden i följande tabell: http://www.billigaarbetsklader.se/pub_docs/files/Storleksguide2008.pdf
Enligt denna tabell är midjevidden för C150 och C152 4 cm resp 8 cm mer än C48 vilket borde motsvara 87 cm resp. 91 cm.

Det var för övrigt länge sedan jag kom i mina M/59-byxor och jag har inte köpt några nya för jag tycker inte att de är så jättebra. M/90 har jag bara sett i kamouflage och det vill jag helst undvika. Finns det M/90-byxor som inte är i kamouflage-mönster?

Örjan

Tack ska du ha, det var bra. Då vet jag vad jag ska beställa

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips