McKinley Strech Pant

Jag undrar om någon har testat McKinley's Strech Pant. Andledningen till att jag frågar är att de är väldigt billiga jämfört med andra SoftShell-byxor (1200) och att ajg heller inte använder strechbyxor så mycket. Så nu undrar jag om de är värda pengarna?
Tack på förhand
/Martin

langby; sa:
Jag undrar om någon har testat McKinley's Strech Pant. Andledningen till att jag frågar är att de är väldigt billiga jämfört med andra SoftShell-byxor (1200) och att ajg heller inte använder strechbyxor så mycket. Så nu undrar jag om de är värda pengarna?
Tack på förhand
/Martin

Vet inget om McKinleybyxan men så billiga var de ju inte. Tierra Couloir trouser kostar 1500 spänn å e en kanonfin byxa. :)

// Lars

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
langby; sa:
tack för svaret
var kan jag köpa den i sthlm?

Jag vet faktiskt inte.
Men en välsorterad friluftsbutik som har tierra i sitt sortiment bör kunna erbjuda den byxan.
Du kan oxå kika lite extra på Millet "Walker pant" som dock kan vara svårare att hitta. Men priset e bra. Runt 1400 spänn.
Lycka till!

// lars

vad sägs om en naturkompaniets butiker ifall du nu prompt måste ha ett par tierra byxor,varför inte kolla på helly hansens rapidpants på sportsnet.se går på grygt 1000pix om inte under, är samma typ av material(nästan) som i marmots ATV pants det är nog rådet jag kan ge dig

JH

se upp med HH-stretch..

som upphovsman till den länkade tråden ovan vill jag tillägga att efter att de lagats och använts en dag och gått sönder på samma sätt igen. materialet bara fransar upp sig.
ska lämna tillbaka dem!

jag tänker se upp med stretch-material överhuvudtaget i fortsättningen!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips