Maxpedition Typhoon FS

:) fick hem en Typhoon och en Falcon pygme igår. Jäklar vad fina dom är. Nu ska jag bara ha en midje väska till den.
Typhoonen håller jag på att fylla med diverse grejer, ska ha den som EDC och bilryggsäck.

Seved
 
Ha ha javisst blir man. Typhoonen ska jag ha med diverse grejer i bilen. Kniv,lampa,ståltråd,paracord,förbandsgrejer osv osv.

Seved
 
Grattis till väskorna Seved, jag funderar fortfarande på en Doppfel bag men funderar om den inte är i minsta laget när man ska ut på jakt resorna...

Det jag har i mitt första förband som jag har bärandes på mig är: Plåster i olika storlekar,ett par kompresser, elastisk gasbinda, sårtvätt på flaska,leukosilk tape, vanlig gasbinda, sax, peng ( klämma ihop sår med), pincett, ipren, beta pred ( om hunden blir ormbiten), micro strips & fästing plockare.

Johan.
 
Det jag har i mitt första förband som jag har bärandes på mig är: Plåster i olika storlekar,ett par kompresser, elastisk gasbinda, sårtvätt på flaska,leukosilk tape, vanlig gasbinda, sax, peng ( klämma ihop sår med), pincett, ipren, beta pred ( om hunden blir ormbiten), micro strips & fästing plockare.

Johan.
OK, tack Johan för förslagen. Jag får verkligen gå igenom min låda. Har nog inte ens hälften av de prylarna som du nämner. Kanske arméns hudsalva kan vara något dessutom. Och koltabletter?

~Paul~
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.