Fan, Hanna- Kan du inte låta mig vara först nån gång? 
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mat inför långtur
- Trådstartare avslutad130206
- Start datum
Fan, Hanna- Kan du inte låta mig vara först nån gång?![]()
Du hade ju flera minuer på dig att svara,
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Några torkfrågor
Ni som torkar färs, lövbiff eller ren/älgskav - hur förvarar ni sedan maten på turen? Bara i plastpåse eller t.om. med vacuumpackat. Skulle ju vara drömmen att trolla fram en god köttfärssås på tur. Ska eventuellt prova om tiden tillåter. I så fall skulle jag vilja göra det 2-3 veckor innan. Bara att köra på och in i frysen för att vara extra säker på att man inte blir dålig sen?
Om man kör på en köttfärssås. Hur lång tid tar det att få den ätbar i fält? Dvs. ska den ligga i blöt länge eller är det bara att värma på med ungefär så mycket vätska som man kokat och torkat bort?
Ni som torkar färs, lövbiff eller ren/älgskav - hur förvarar ni sedan maten på turen? Bara i plastpåse eller t.om. med vacuumpackat. Skulle ju vara drömmen att trolla fram en god köttfärssås på tur. Ska eventuellt prova om tiden tillåter. I så fall skulle jag vilja göra det 2-3 veckor innan. Bara att köra på och in i frysen för att vara extra säker på att man inte blir dålig sen?
Om man kör på en köttfärssås. Hur lång tid tar det att få den ätbar i fält? Dvs. ska den ligga i blöt länge eller är det bara att värma på med ungefär så mycket vätska som man kokat och torkat bort?
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg