Marmot membrain??

Hej!
Är det någon som har erfarenhet av Marmots egna membran membrain?
Fderar på att köpa deras Amstrong stretch jacket och en dunsovsäck med yttertyg i membrain. Vågar men chansa på något annat än Gore tex? Håller de vad de lovar? Skriv en rad om du har egna erfarenheter av Marmots grejer.
Tackar på förhand.

Marmot Membrain-sovsäck

Tjena!
För knappt ett år sedan köpte jag en Marmot-sovsäck som visade sig ha Membrain-yttertyg. Det var ingenting jag visste om när den inhandlades utan blev en glad överraskning när jag kom hem.

Jag är inte annat än nöjd med dunsovsäcken som både är varm och bekväm. Man sover som en liten gris i den :)
Det speciella membranet har jag dock inte testat under några speciella förhållanden så jag kan inte riktigt säga om det fungerar eller ej. Dock har jag aldrig blivit blöt av fukt utifrån i sovsäcken och jag tycker att den andas fullt tillräckligt. Så kanske det fungerar och jag bara är bortskämt och tycker att en dunsovsäck skall fungera så?

Att den sen är lätt och tar upp lite plats i packningen är ju ett annat plus.

/Patrik W

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips