Marmot Halo 4p

Funderat på ett Marmot Halo 4p, men eftersom jag har en liten familj och eftersom det då och då regnar skulle gärna vilja att det fanns plats för att kunna ställa upp ett litet bort under tak när man är ute, som ett litet "vardagsrum" eller "hall" lixom. Svårt att se på bilderna här: http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=MARMOTHALO

Är det någon som har detta tält och kan beskriva om det fungerar och hur mycket utrymme det finns, förutom sovutrymmet?

Ni får gärna tipsa om andra tält i denna prisklass som uppfyller mitt krav.

Den absid som finns utanför själva tältet har sluttande tak och iom med det så känns den aldrig särskilt stor..
Hillebergs tält med stor absid heter GT, och det finns även från andra tillverkare..
Det kan vara värt om ett tält som har allt verkligen är rätt väg att gå, eller om ni ska satsa på ett tält att sova i, och typ en tarp/presänning att mysa under när det regnar.
Alternativt två tält och sova 2 i varje eller dylikt. :)

För ett 4persons tält blir väldigt stort och tungt om man bara är 2 ute senare nån gång :)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det verkar som om tältet är 150 cm. högt som högst (yttertältet, mitt uppe på kupolen). Absiden är betydligt lägre, och inte särskilt stor, så ett bord kommer inte att funka!

Frågan är hur du skall använda ditt tält - vandra eller campa med bil? Eftersom du pratar om bord antar jag att ni kommer att tälta nära bilen, och då är det lika bra att "slå på stort" och köpa ett rejält tält, som tex McKinleys Alpha, som finns på Intersport. Det är dessutom billigare än det du tittat på. Ännu billigare tält finns på tex ClasOlsson, Biltema, Jula, osv.

Det verkar som om tältet är 150 cm. högt som högst (yttertältet, mitt uppe på kupolen). Absiden är betydligt lägre, och inte särskilt stor, så ett bord kommer inte att funka!

Frågan är hur du skall använda ditt tält - vandra eller campa med bil? Eftersom du pratar om bord antar jag att ni kommer att tälta nära bilen, och då är det lika bra att "slå på stort" och köpa ett rejält tält, som tex McKinleys Alpha, som finns på Intersport. Det är dessutom billigare än det du tittat på. Ännu billigare tält finns på tex ClasOlsson, Biltema, Jula, osv.

"Takhöjden" är 190 cm(75'').

"Takhöjden" är 190 cm(75'').

I Halo 4P är takhöjden inga 190cm... (4 ft 11 in) är Ca 132cm
marmot-halo-4-review.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips