Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Funderar på att köpa ett Maromot Firstlight 2P någon som kan tycka nåt om det?
Är det ett vettigt tält?
Det ska användas sommar möjligen vår å sensommar vid vandring.
Det är ju lätt och billigt..
Jo, det är ett lätt tält som är bra för plånboken...men kanske inte lika trevligt en regning natt. Jag var på en tältutställning i går och tittade bl.a. på det tältet. Det var rymligt både i inner och yttertält men med lite lustiga fönster. Den jättestora nackdelen var att golvduken inte gick upp en bit ovanför marken vilket ökar risken för oväntad bäck in i tältet...Dessutom verkade ventilationen lite väl bra. Tätet passar nog utmärkt för en cykelsemester på ett soligt Gottland. Själv valde jag ett lite dyrare och tyngre tält, Roadrunner The north face, och längtar efter att inviga det! Ett annat tält som verkade bra både vikt och prismässigt är Tadpole /North face.
Lycka till!
Låter bra.
Men hur är det med tältet under en regning dag?
Någon skrev tidigare att golvduken inte går upp på sidorna. Har du märkt av en massa vatten i tältet?
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...