Marmot Firstlight??=

Funderar på att köpa ett Maromot Firstlight 2P någon som kan tycka nåt om det?
Är det ett vettigt tält?
Det ska användas sommar möjligen vår å sensommar vid vandring.
Det är ju lätt och billigt..

Eller har någon ett bra allternativ...

//Marie

Marmot Firstlight

Jo, det är ett lätt tält som är bra för plånboken...men kanske inte lika trevligt en regning natt. Jag var på en tältutställning i går och tittade bl.a. på det tältet. Det var rymligt både i inner och yttertält men med lite lustiga fönster. Den jättestora nackdelen var att golvduken inte gick upp en bit ovanför marken vilket ökar risken för oväntad bäck in i tältet...Dessutom verkade ventilationen lite väl bra. Tätet passar nog utmärkt för en cykelsemester på ett soligt Gottland. Själv valde jag ett lite dyrare och tyngre tält, Roadrunner The north face, och längtar efter att inviga det! Ett annat tält som verkade bra både vikt och prismässigt är Tadpole /North face.
Lycka till!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tadpole var ett mkt trevligt tält både vikt och prismässigt! Det tackar jag för...

Har kollat lite på McKinleys tält oxå deras Northlite 2 är det bra pris på och väger inte allt för mkt.
Någon som har koll på det?

//Marie

Låter bra.
Men hur är det med tältet under en regning dag?
Någon skrev tidigare att golvduken inte går upp på sidorna. Har du märkt av en massa vatten i tältet?

//Mi

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips