Markunderlag när man tarpar

Hej!
Jag skulle vilja höra vad ni har för tips på markunderlag. För att förtydliga så gäller det ett något som skyddar mig och sovsäcken mot fuktig mark och ris, inte ett liggunderlag.

Liggunderlagen jag använder är ett cellplast i botten ett uppblåsbart för komfort.

Problemet jag har är att dessa är smala och så här på hösten innan snön lagt sig så är allt blött, och för att skydda sovsäcken mot vätan söker jag ett markunderlag jag kan ha under liggunderlagen. Det ska vara lätt, vattentätt och inte går sönder av pinnar och ris på backen.

Jag tänker mig att dimensionerna ska vara något i stil med 2.5x1.5 m.

Vad använder ni? Vilka är era tips?

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk

Har också använt lättviktspresenning. Använt vävtejp för att "fålla och sy". Aldrig provat tyvek då det funkat så bra och är lättare att få tag i.

Ta gärna vit, det är så mycket lättare att ha koll på grejorna och då ser du om den blir skitig och kan på så vis torka av den innan du lägger ner sovsäcken på en lerfläck.

Glöm inte wettextrasan

/G

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips