Mapsource och Friluftskartan

Hej. Är det någon vänlig själ som kan förklara varför inte Friluftskartan version 1-4 inte går att ladda ner mer än 5 "små områden" till en Garmin 60CS?? Jag får upp meddelandet "Dina valda kartor är för stora (13,3Mb) och GPSen rymmer endast cirka 56 Mb. Välj en mindre karta"

När jag laddar ner övriga Friluftskartan så funkar det helt perfekt......

Oroande

Låter ju inget vidare har själv beställt en 60 cs från USA och det finns ju gott om utrymme för laddning av kartor i den men bara det inte är någon begränsning inbyggd för att man ska tvingas köpa nya kartor av nyare version men det tror jag inte.
Har du sett med vilken hastighet man kan föra över kartorna med. På min Legend är det 9600 baud men det borde väl gå snabbare med 60cs annars får man ju vänta i en evighet om man försöker fylla den.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det var som attan. Tack så mycket för den infon....det funkade direkt när man tog bort uppdateringen!

Någon som vet varför det inte går att uppdatera med bibehållen funktion??

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips