MapSource 6.12.0 Beta

apersson850; sa:
Nä, det har man för att få tag i sånt som man inte borde fått tag i. Det är kanske sånt här man borde haft bittorrent till (det är ett fildelarprogram).

Anders
Skall man vara riktigt petig så är bittorrent ett format för fildelning. Det finns ett antal program som stöder formatet. Så har jag i alla fall uppfattat det när jag följt fildelardebatten :)

Den som inte har en susning inser knappast skillnaden på ett format eller ett program för något, men jag förstår vad du menar.

Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
3313; sa:
Att ta hem programmet gick bra, att köra in det som vanligt gick också bra. Map Source visar en liten karta uppe till höger, det kanske är bra.
Men när programmet startas upp igen efter nedstängning
är det det äldre Map.S 6.11.5 som kommit tillbaka.
Finns det nån vettig förklaring?
Hans

Jag har inte provat, men en gissning är att du har den gamla versionen installerad på någon annan partition än C: och att någon genväg pekar på den gamla versionen.

Per Brune

Dvs betaversionen lägger sig "bredvid" och ersätter inte befintlig version. Bra så att man kan köra båda.

Beta 6.12 lägger vid installationen en shortcut på skrivbordet. Använd den och öppna din gdb-fil inifrån MapSource. Alternativt så kan du drag-and-droppa din fil på ikonen.

Tänk på att 6.12 sparar data i ett format som inte 6.11 kan läsa - såvida man inte specar att gamla formatet skall användas.

mikr; sa:
"Vanliga" Mapsource ligger i C:\Garmin, men betan ligger i en underkatalog (MapSource612 Beta)...

Javisst är det så, tack för en intressant info, nu har
jag bägge upplagorna som ikoner.Det kanske ändras när beta-versionen blir ordinarie.
Hans

Nix, valde att inte få en ikon på skrivbordet.
Får väl skylla mig själv då...

Bakåtsträvare, gillar kanske inte nyheter, men det ser ut som jag mest kommer att köra den gamla...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips