MapSource 6.12.0 Beta

Re: Re: Ställa om klockan?

gunnar_g; sa:
Brune; sa:
Vad händer om du ställer om klockan i datorn, 1 år tillbaka i tiden?
Per Brune
Då kan jag starta TC utan problem. Men jag vill leva i nuet!

Jag vill också leva i nuet, men jag hade en gång något program (kan ha varit gpsmapedit) som av någon andledning slutat funka. Och på något sätt fick jag tipset att ställa om klockan och då funkade programmet.

Varför det är på detta viset, har jag tyvärr ingen aning om. Så det var en ren chansning från min sida att be dig ställa om klockan. Kanske tycker den som gjort programmet att man ska uppgradera?

Per Brune

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Re: Re: Ställa om klockan?

Brune; sa:
Kanske tycker den som gjort programmet att man ska uppgradera?
Per Brune
Garmin vill nog att man ska uppgradera kartan CN8. Programmet TC/Mapsource är nytt, men TC hanterar påminnelsen fel.

Jag tror vi hamnade lite "off topic", men det var i alla fall Garmins kartprogram.

Re: Mapsource stängs ner

lipstick; sa:
NÄr jag laddar hem senaste mapsource och sedan ska öppna programmet så får jag ett meddelande om att klicka på en länk om jag vill uppdatera citynav 8 till citynav 9, sedan stängs programmet ner. Får helt enkelt inte igång det. Har windows xp. Någon som råkat ut för liknande?
Jag fick "failed to open EXE" redan när jag försökte öppna den nya nedladdade MapSource_6122.exe. När jag flyttade filen till C:\GARMIN där också mapparna med kartorna ligger fungerade installationen och allt normalt (inkl. City Navigator v8). Kan det möjligen vara något liknande problem du råkat ut för?

Jag testade först tipset att lägga uppdateringen i garminkatalogen innan jag började installationen. Det hjälpte inte. Sedan testade jag att ställa klockan ett år bakåt, och då fungerade det. Är det inte tämligen uselt av garmin att försöka tvinga på oss sina uppdateringar?

jonasolof; sa:
I synnerhet som de inte kan leverera uppdateringarna.
Leveransförmågan är inte vad man önskar. Idag kom i alla fall en uppdateringsdiskett v9 beställd den 20 februari. Rätt gatuadress men namn saknas på försändelsen...! Tack vare ett snille till brevbärare så nådde den rätt adressat till slut (bara 10 familjer att välja på).

lipstick; sa:
Jag testade först tipset att lägga uppdateringen i garminkatalogen innan jag började installationen. Det hjälpte inte. Sedan testade jag att ställa klockan ett år bakåt, och då fungerade det. Är det inte tämligen uselt av garmin att försöka tvinga på oss sina uppdateringar?
Något i din konfiguration verkar ha spårat ur. Jag menar dock inte att du gjort något fel utan det kan nog vara en ofullkomlighet i bygget. Ominstallation av CN v8 kan vara värt ett försök även om det är påfrestande och tar sin tid.

Har dessvärre redan provat att installera om cn8, två gånger om. Var iofs inte inne i registret och raderade, kanske är det jag måste göra. NÅväl, det är väl inte värre än att jag får ställa om klockan när jag ska ha igång programmet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips