Magellan ToughCase

Riktigt bra ide, jag såg inget pris däremot - vad skulle den kosta ?

Hoppas den kommer för 4:an också.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
I titan och med en 30-40 timmar extra batteritid hade den kanske kunnat vara prisvärd!

Undrar när somliga skall börja förstå att smala produkter (som detta verkligen är) kostar mer än något med i princip halva landet som potentiella kunder (t.ex. mobiltelefoner eller liknande)?

Det är inte den 7:e miljonte som kostar pengar, det är den första.

Den blir ju inte mer prisvärd för det. Jag tyckte också att det var lite för dåliga prestanda för att motivera priset. Bättre att hugga en riktigt GPS då, tycker jag,

Undrar när somliga skall börja förstå att smala produkter (som detta verkligen är) kostar mer än något med i princip halva landet som potentiella kunder (t.ex. mobiltelefoner eller liknande)?

Den blir ju inte mer prisvärd för det. Jag tyckte också att det var lite för dåliga prestanda för att motivera priset. Bättre att hugga en riktigt GPS då, tycker jag,

Blir den inte en riktig GPS med satelitmottagare i "lådan"? Annars behöver väl en Iphone kontakt med operatör för att kunna visa pos? Har man en Iphone måste detta väl vara en bra lösning med bättre batteritid (kunde vara ännu bättre) och RIKTIG GPS(?). Jag skulle föredra en bra surfmobil framför den jag har, för att få tillgång till bra vädersajter på internet.

Nä visst kostar utvecklingen men man behöver ju inte ta ut hela utvecklingskostnaden på första exemplaret!
IPX 7 är ju lite låg nivå när man börjar närma IP 68 då snackar vi ryggade produkter! och med nisch!!!

Nä visst kostar utvecklingen men man behöver ju inte ta ut hela utvecklingskostnaden på första exemplaret!
IPX 7 är ju lite låg nivå när man börjar närma IP 68 då snackar vi ryggade produkter! och med nisch!!!

Tror du verkligen att utvecklingskostnaden är mindre 1916:-?

Visa mig ett iPhone case med batteri och gps som är IP68-klassad (varför man nu skall ha sin iPhone djupare än 1 meter under vatten) och kostar 2395:- i butik så skall jag vara helt tyst. Hade det gått att utveckla billigare, få licens billigare från Apple och betala bokmoms (eller kanske livsmedelsmoms) så hade Magellan säkert gjort det (ingen vågad gissning). Kanske till och tillverka den direkt i butikerna så sparar man frakt också.

Om man inte har ordentlig koll på något så tycker jag att man kanske skall hålla igen med svidande kritik om en produkt man inte vet något om. Bara en tanke.

Förresten, vilka konsumentgps-enheter har IP68, och varför?

Ola @ GEAR

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips