Magellan eXplorist XL och GPS-frågor i allmänhet.

Inget SiRF

Jämmer och elände! Så sant! Var lite för ivrig på avtryckarfingret. Någon som vill köpa en Garmin Legend Cx om en vecka eller så... :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: Inget SiRF

Inuyasha; sa:
Jämmer och elände! Så sant! Var lite för ivrig på avtryckarfingret. Någon som vill köpa en Garmin Legend Cx om en vecka eller så... :)

Det är väl bara att returnera apparaten till återförsäljaren (amazon?), och kräva att de ska stå för alla omkostnader då de haft felaktiga uppgifter i sin annonsering.

Re: Re: Inget SiRF

[/QUOTE]
Det är väl bara att returnera apparaten till återförsäljaren (amazon?), och kräva att de ska stå för alla omkostnader då de haft felaktiga uppgifter i sin annonsering. [/QUOTE]

Jo jag vet, har påpekat det felaktiga i annonsen för amazon. Får se om det händer något, men eftersom jag tillhör den prylgalna skaran så behåller jag "Legenden" och väntar tills det släpps en etrex modell med SiRF. 60CSx vägrar jag köpa eftersom den är så otroligt ful.

//Martin

Inspirerad av trådens inledande fråga löpte jag iväg till Elfa, som är lokal försäljare, och klämde lite på XL och 600:an. Mitt första intryck var ju skilnaden i storlek. Det var som att jämföra en Filofax och en mobiltelefon ungefär. XL är lite stor för att enkelt stoppa i en ficka, men vore ett självklart val om jag dessutom ville ha en fordonsbaserad lösning i bil/båt/flygplan. Överlag är jag ganska imponerad av hur Magellan har utvecklat sina produkter sedan Meridian- och SporTrak-serien.

Tumbleweed; sa:
Förresten; varför är 600:an dyrare än XL? Är "tre-axlig kompass" dyrare än XL:s större skärm?

Förmodligen svarade du själv på din fråga. Undrar lite stilla om det kommer att komma ut en XL med 600:ans kompass längre fram?

Tumbleweed; sa:
Förresten; varför är 600:an dyrare än XL? Är "tre-axlig kompass" dyrare än XL:s större skärm?

eXplorist 600 är kostar inte mer än eXplorist XL. Det kan dock bli så om det är en kampanj hos någon återförsäljare på den ena produkten men inte den andra.

Angående en eventuell XL med elektronisk kompass så är det inget som kommer inom överskådlig tid.

///Ola, gps@work AB

Hej ola! du om någon borde ju kunna svara på hur det är med fastighetsnummren på eran "fastighetskarta"!? är den komplett,eller saknas det många nummer som på papperskartan? kommer det fram nummer på även dom mindre fastigheterna när man zoomar?kan man söka "position"med hjälp av fastighetsnummer? om jag köper en "del" av fastighetskartan,inkl mjukvaran för 700:-till datorn,kan jag använda den mjukvaran även till flera "delar"? planerar att köpa 3-4 delar för att täcka in mitt arbetsområde!? kan även nämna att jag "snubblat" över ett dataprogram från en viss "skogsmyndighet" där så vitt jag kan se alla nummer finns!! kan man i datorn lägga in nummer på fastigheterna som saknar nummer,och som sedan syns i gps:n? mycket intressant detta!! f.ö. vill jag tacka för en mycket bra gps(xl)tror att denna kan bli ett mycket viktigt och roligt verktyg för mig!

Om magellan gpsen medger att transparanta kartor används som overlays så kan du lägga in registerinformationen i denna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips