eXplorist xl + mapsend directroute?

Nån som provat sin explorist XL med mapsend direct route? Hur "up to date" är kartmaterialet? har hört att Directroute är "gammal"! annars ska det ju enligt utsago finnas med i princip alla "farbara" vägar & lite till! jag är nämligen mest intresserad av skogsvägar!men skulle vilja ha ett kompliment till mina topografiska kartor(topo swe & fastighetskartan) kollade på garmins kartor,och där finns ju minsta lilla väg med!och magellan använder ju samma kartleverantör! Läste förresten någonstans att det fanns ms directroute "2"!!? eller vad heter den senaste directroute? för övrigt är jag även sugen på Navigons nya pna7000tmc! någon som provat Navigon 6 programvaran?
 
Som jag förstår så är Direct route Europa V2.0 den sista versionen som kommer att ges ut och den har kartmaterial som är en par år gammalt. Magellan reps meddelar att dom inte vet om det kommer någon ersättare till den.

Min åsikt ang detta är att det är katastrof om man är på G att köpa en GPS i explorist serien och hade tänkt använda den i bilen. Fram till man vet något så kommer åtminstonde inte jag handla någon explorist att använda i bil.
 
Japp! håller med! detta borde Ola på magellan kanske kunna svara på!! dessutom har jag lite svårt att fatta hur dom kan ta 2000 spänn för en ca 4år gammal karta!!?? max en tusing borde den vara värd tycker jag!! ca2000-2500 kan jag med glädje betala! men då ska det vara en ny uppdaterad utgåva!!
 
skogsnisse; sa:
Japp! håller med! detta borde Ola på magellan kanske kunna svara på!! dessutom har jag lite svårt att fatta hur dom kan ta 2000 spänn för en ca 4år gammal karta!!?? max en tusing borde den vara värd tycker jag!! ca2000-2500 kan jag med glädje betala! men då ska det vara en ny uppdaterad utgåva!!

Hur det blir med Direct Route vet vi faktiskt inte själva. Antingen så kommer det en uppdatering eller också ersätts den med en ny produkt. Att kartmaterialet inte är från 2006 kan jag ju villigt erkänna, men jag tror inte att det är från 2003. Q2 2004 skulle jag gissa (möjligen Q1).
Angående priset så är det tyvärr inte bara upp till oss.

MVH
Ola
 
Ola!nu när du ändå är "på tråden", har/kan du kolla på roadmate 2200 och även 3050 & 6000 om det går att ,där man befinner sig eller på kartan markera en plats som en POI,och sedan gå "in" och ändra bla koordinaterna på den POI.ungefär som man kan göra på xl! för att på så vis få fram en ny POI? den funktion jag söker är nämligen att låta roadmate,med Ljud & röst ta mig till en plats som jag vet koordinaterna på! om det går med lat/long eller x/y spelar ingen roll,för jag har upptäckt att jag kan konvertera olika koordinatsystem i explorist xl! ett alternativ att få den funktion jag söker är ju att jag skaffar mapsend directroute till xl, men jag vill ha en modärnare "bilgps" med bla röst & 3d vy mm! xl kan jag använda till skogen! så det vore ju perfekt om detta går att göra på någon av roadmate modellerna!!precis som det går att göra på några av garmins "bilgpser",bla nuvi,quest mfl! Jag tycker egentligen att det är lite märkligt att det överhuvudtaget finns gpser som det INTE går att ange en destination med hjälp av koordinater direkt i apparaten!! för det är väl ändå koodrdinater som hela "gpsgrejen" handlar om!!?? eller?

Tackar å bugar på förhand!!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dmitrij eXplorist 100 Navigering 1
rail Magellan Explorist 310 - omdömen? Navigering 0
storskogen Synka information mellan eXplorist XL och dator Navigering 3
tlandstrom kartor till explorist xl Navigering 6
niking Ny Magellan Explorist serie Navigering 1
Fredrik_66 Magellan explorist xl sjökort Navigering 1
niking Magellan Explorist GC Navigering 0
niking Färdspår från Magellan Explorist XL till Fugawi Navigering 1
hsjn 60 CSx, Explorist XL, Crossover eller annan? Navigering 13
Lilja Explorist XL North America vs Europa Navigering 2
guloxe Rita i karta och föra över till explorist xl Navigering 4
Haggelito Magellan eXplorist XL vs. Garmin GPSmap 60CSx Navigering 3
niking Överföra från Fugawi 3 till Explorist XL Navigering 5
the explorist usb drivers till magellan explorist xl Navigering 6
PerÅkeM Explorist XL och Topo Sweden Plus, bearbeta i datorn Navigering 2
Fredszky Magellan eXplorist XL adress/rutt problem? Navigering 4
Homann Explorist XL, nya kartan? Navigering 0
Mezzner Hur välja kartområde från eXplorist 600? Navigering 2
Trilla Magellan explorist 600 Navigering 16
chuck 60CSX vs. Explorist 600 Navigering 3
Stefan_Nhn Magellan eXplorist XL och GPS-frågor i allmänhet. Navigering 21
Tarra Explorist 200 vs. garmin etrex legend Navigering 0
Skogshuggar´n eXplorist xl Navigering 5
bwho Magellan Explorist vs Fugawi Navigering 2
gortuv USA import Explorist 600 Navigering 31
larsa eXplorist XL Navigering 3
xtrom Garmin 60 CS vs Magellan explorist 600 Navigering 44
Botte72 Magellan eXplorist 600 bra eller dålig Navigering 0
Inuyasha Mapsend Topo Sweden Navigering 3
jonasolof MapSend Streets Etc Finland Navigering 0
jormah Täckningsgrad för Mapsend Street Navigering 1
zapppa Finns det Mapsend kartor till Meridian för SV/Norden ? Navigering 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.