minus minus blir plus, så det stämmer ju ganska bra iaf?
399*1.75=698.25 =)
Ja. dom har pressat in 2 st - tecken
minus minus blir plus, så det stämmer ju ganska bra iaf?
399*1.75=698.25 =)
Att XXL är lite luriga med sin prissättning kan vi nog vara rätt eniga om men vad som inte framkommit i tråden är ett annat problem med XXL som egentligen är betydligt allvarligare.
Vid flera tillfällen (>3) har jag upptäckt att priset "i datorn" är avsevärt högre än priset som står på hyllan.
Senast var det ett par skor för 499:- som gick in för 899:-.
Köper man bara en vara är det kanske inte så stort problem eftersom man direkt märker felet men om man köper ett antal varor så gäller det att dubbelkolla kvittot så att varorna har gått in till rätt pris.
Jag tror inte att det är medvetet från XXL's sida utan mer ett resultat av att de ändrar priserna så ofta så att de inte själva håller koll på vad grejerna ska kosta. Det är upp till oss kunder att hålla koll på verkar det som.
/Thomas
Det är inte ofta jag handlar på XXL, men nu har jag lärt mig att be någon i personalen kolla priset innan jag ställer mig i kassakön.
OT: Min syrra är noggrann att kolla kvittot när hon handlat mat. Där hon för det mesta handlar mat (ICA Kvantum) har dom ”hittelön” på 25 kronor om priset i datorn/kassan inte stämmer med priset på hyllan/skylt.
/Per
XXL har så många olika erbjudanden hela tiden, medlemsmejl kommer 1-3 gånger per vecka med nya erbjudanden, personalen i butikerna är chanslösa att hänga med i vändningarna med att märka om.
Det enda som skulle funka är att XXL har displayer med aktuellt pris som uppdateras automatiskt.
Det låter ju lite avsiktligt fulspel. Det är ju inte så att det är helt omöjligt att märka om manuellt heller. Det räcker ju med att man har en lista på varor som skall märkas om för det är ju trots allt bara ett fåtal varor som är på erbjudande.
Kanske är det där det "brister" som gör att priset i kassan är högre än i butik också. Man helt enkelt skiter i att se till att ha rutiner för att hålla pris i butiken och kassan i synk.
Erbjudandena kan vara allt från enstaka varor till hela kategorier som alla badkläder och/eller alla träningsredskap, osv. Det kan alltså vara allt från ett tiotal upp till tusentals varor som ska märkas om, ibland med bara någon dags mellanrum.
Jag antar att det helt enkelt är en krock mellan webben och de verkliga butikerna, att någon i ledande position lämpat över ansvaret på personalen i butik oavsett om det är mission impossible eller inte, snarare än en diabolisk sammansvärjning.
Frågan är löst sedan länge - av ett svenskt företag, faktiskt.Jag antar att det helt enkelt är en krock mellan webben och de verkliga butikerna,
att någon i ledande position lämpat över ansvaret på personalen i butik
oavsett om det är mission impossible eller inte, snarare än en diabolisk sammansvärjning.