Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej jag är på jakt efter en ny vandringssäck i storleken ca 75 l. Fastnat lite för lundhags v8. Är det någon som har några erfarenheter angånde denna? Kan man jämnföra med tex victor 75?
Köpte inför årets Norgetur en Lundhags v8 >70.Den känns mycket bra på ryggen.Nämnas ska att jag mäter 1.90.Den passar nog dom flesta ryggar.Där är 2 olika fäste till toppstramarna.Regnskydd som medföljer är helt ok.Höstret till vätskeflaskan är mkt bra.I det stora hela är jag mkt nöjd med den.Men ändock funderar jag på att köpa en större säck.På jakt efter en 90-110 liters säck stor nog att lasta ner allting i säcken för 14 dagars vandring.Inte omöjligt att det blir Lundhags 90 liters säck.Då är det mkt möjligt att jag säljer min v8-säck.Så håll koll på prylmarknaden.
Victor säcken kommer att sitta mycket bättre än Lundhagaren. Lundhags säckarna "hasar" ner redan vid 16 kilos packning hur man än drar åt! Det gör inte Victorn!!
Öppningen bak på lundhagaren som gör att man kommer in i säcken på mitten gör att allt man hänger på säcken kommer att belasta dragkedjan!!! INTE BRA!
Priset är bra på Lundhags säcken om du inte kräver alltför mycket.
Lycka till i ditt sökande... M Seiko
Lundhags har ju kommit ut med en förnyad V8. Blev sugen på just den V8 75:an.
Nån som provat den ännu och vet exakt vad de ändrat? Uppfattar m.h.a. länken det som om det bara är estetiska förändringar. Sen är det så otroligt svårt tycker jag att hitta butiker som säljer Lundhags. Har bäst möjlighet att kika i Malmö/Lund samt Övik, nån som vet av någon Lundhagsåterförsäljare i ngn av dessa ställen? Hur som helst så är priset också fint och Lundhags känns väl genomtänkt ö.h.t. eller? Övriga synpunkter?
Vet inte om du menar V-serien eller Lundhags i allmänhet men jag har själv en Motion 100 liters som jag vid ett flertal tillfällen burit över 30 kg utan några större problem med att den skulle hasa.
Vet inte om du menar V-serien eller Lundhags i allmänhet men jag har själv en Motion 100 liters som jag vid ett flertal tillfällen burit över 30 kg utan några större problem med att den skulle hasa.
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
5 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer
En dagsutflykt till den 1968 meter höga toppen av Vuojnestjåhkkå.
Därefter var tanken att jag skulle vandra runt Sarektjåhkkåmassivet och tillbaka ...
3 kommentarer