Lundhags V8 90+10 samt V8 75+10

Någon som har erfarenhet av nya Lundhags V8 90+10 eller V75+10 ryggsäck?
En del positiva kommentarer angående den gamla varianten finns. Nån som provat den senaste?

Oj, den här tråden tog visst inte fart! Jag är också nyfiken på Lundhags v8-serie. Och nog tusan borde det finnas NÅGON här på sidan som har erfarenhet av säcken i fråga!

fess up, folks!

/M

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Lundhags v8 90

Hej!

Har en relativt nyinköpt v8 90 liters säck. Ha rinte vandrat så långa sträckor med den ännu men har ändå erfarenhet av den. Ska upp till Grövelsjön i sommar för en veckas fiskevandring.

Tycker att den är väldigt skön att bära. Har fina justeringsmöjligheter och många bra funktioner, tex
fäste för vattenflaska i midjan. Återkommer gärna med fler kommentarer efter sommarens bataljer.

Köpte V8 75+10 för en månad sen men har tyvär inte testat den i fält. Ska hårdtestas i fjällen i sommar så utvärdering dröjer.....

V90 v75

Är nybörjade på vandring och kan inte jämföra olika säckar, men mitt val var en V90 och frugans val var V75. Vi bar dom 10 mil på en vecka med 23 och 16 kg vikt.
När man först blev bekant med alla remmar och finenser så tycker jag att den var kanon.
Regnskyddet under till var toppen och höll måttet.
fem stjärnor*****

Lundhags V8 75l

Jag har använt 75 liters varianten en månad i somras, i början tyckte jag inte jag fick till med hur den skulle sitta. Men när man justerar in alla remmar så blir den helt underbar, bar runt 40kg i den men var inga problem. Inget har gått sönder på den ännu, även fast jag slant ner för en sten med den på.

/Marcus

Ni som valde 75-litersvarianten framför 90-liters, har ni saknat en större säck? Likaså ni som valde 90-litersmodellen av Lundhags v8, har ni tyckts att säcken varit för stor och det kanske skulle ha räckt med en 75-liters?

Jag och min fru kommer förmodligen inte att fjällvandra veckovis, utan snarare vandra olika leder i Sverige och utomlands (exempelvis Skottland). Kommer längre fram även att båtluffa eller liknande resor i södra Europa.

Min fru kommer att ha en 60-liter, men jag har precis skaffat mig en 90-liters Lundhags (v8 90+10) då det inte fanns någon 75-liters tillgänglig, men inte hunnit att testa den IRL.

Vill varken ha en för stor säck eller en för liten säck, vill ha en lagom ryggsäck. ;-)

Jag har en V8 75 äldre modell, utan det lilla 10liters väskan. Har haft den i ca 2år nu och är super nöjd, 75liter är gott och väl för mig. större rygga = mer onödig på resan, skulle jag säga. Det är ju beroende på vad man vill ha med på resan osv. Men jag är super nöjd med min rygga. Bärsystemet, praktiska fickor samt att den modellen jag har , har "hårda" axelremmar vilket är prefekt för mig. :)

Jag har en V8 75 äldre modell, utan det lilla 10liters väskan. Har haft den i ca 2år nu och är super nöjd, 75liter är gott och väl för mig. större rygga = mer onödig på resan, skulle jag säga. Det är ju beroende på vad man vill ha med på resan osv. Men jag är super nöjd med min rygga. Bärsystemet, praktiska fickor samt att den modellen jag har , har "hårda" axelremmar vilket är prefekt för mig. :)

Tackar för inlägget.

Du skriver »hårda» axelremmar, är det i motsats till de nya »flytande» remmarna som Lundhags har på de senaste modellerna eller finns det en annan förklaring av dessa »hårda» remmar? Nyfiken. :)

Någon som har erfarenhet av nya Lundhags V8 90+10 eller V75+10 ryggsäck?
En del positiva kommentarer angående den gamla varianten finns. Nån som provat den senaste?

Jepp har den senaste modellen och den är grym. Mycket bra bärsystem och kvaliten är super. Har provat jättemånga ryggor men denna är helt klart en av de bästa.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips