Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Loppisfynd en Caravan Arctic
- Trådstartare vandrafjäll
- Start datum
Då bör det ju vara en hyfsad vintersäck, min Combi dög väl i tält vintertid och det kan bli svalt.
avbidar
go tur
avbidar
go tur
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag har klarat mig länge med en pytteliten våg men i detta fallet är det aningen för skrymmande. Kanske blir ett inköp!
Tips! Tå till posten och be dem väga den (låtsas att du tänker skicka den). Eller om du är känd på någon matbutik, be dem väga den på kassavågen. Det senare brukar jag utnyttja för brev jag är osäker på om det krävs dubbelt porto för. De har inget emot det och deras vågar är väldigt exakta. Innehar köksvåg, men den är inte säker för väldigt låga vikter. Hunden brukade jag väga som bussgods. De tyckte det var kul.
Det enda jag hittade var en tråd här på Utsidan där någon köpt en Camin i mitten på 80-talet https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=30456&page=2Hej alla kunniga!
Hämtat kunskap på detta forum i många år utan deltagande men nu har jag hittat något som jag inte kan hitta någon information om.
Fyndade en caravan-sovsäck som heter Caravan Camin!, lappen ser ut ungefär som lappen i Polar300’s Arctic, bild i inlägg #24.
Någon som har info om denna säck? Mörkblå utsida och insida. Grövre tyg än i våra combi deluxe-säckar. Ska testa att väga den men har ingen vidare bra våg att tillgå. Är ej genomsydd och har intern baffel för att sluta tätt i kragen.
Är egentligen ute efter dunet men vill inte klippa upp en fin sovsäck..
Tips! Tå till posten och be dem väga den (låtsas att du tänker skicka den). Eller om du är känd på någon matbutik, be dem väga den på kassavågen. Det senare brukar jag utnyttja för brev jag är osäker på om det krävs dubbelt porto för. De har inget emot det och deras vågar är väldigt exakta. Innehar köksvåg, men den är inte säker för väldigt låga vikter. Hunden brukade jag väga som bussgods. De tyckte det var kul.![]()
Jag handlar nästan all mat på ICA och där har dom självskanning även jag sällan använder det. Men där dom säljer frukt och grönsaker ska man väga maten själv om man självskannar.
När man tar betalt för vara genom att väga varan ska vågen vara krönt (=noggrann) och vågen kollas regelbundet av någon myndighet
Att det sedan kanske inte är helt moraliskt rätt att väga sina friluftsprylar på den vågen struntar jag i ofta om grejen är för stor för att väga så min köksvåg hemma.
Men min nya kolfibercykel är fortfarande ovägd (går inte att väga på fruktvågen på ICA).
Per
Tips! Tå till posten och be dem väga den (låtsas att du tänker skicka den). Eller om du är känd på någon matbutik, be dem väga den på kassavågen. Det senare brukar jag utnyttja för brev jag är osäker på om det krävs dubbelt porto för. De har inget emot det och deras vågar är väldigt exakta. Innehar köksvåg, men den är inte säker för väldigt låga vikter. Hunden brukade jag väga som bussgods. De tyckte det var kul.![]()
Haha bra idé, så får det kanske bli!
Mätte upp loftet nu, ca 10 cm totalt. Bifogar bild på säcken och resten av caravan-familjen.
Ja jag såg också just det svaret ang. att skänka bort en likadan. Så det är en 80-talare iaf!
Hoppas ni har en fin Kristi himmelsfärd!
Bilagor
Haha bra idé, så får det kanske bli!
Mätte upp loftet nu, ca 10 cm totalt. Bifogar bild på säcken och resten av caravan-familjen.
Ja jag såg också just det svaret ang. att skänka bort en likadan. Så det är en 80-talare iaf!
Hoppas ni har en fin Kristi himmelsfärd!
Dom ser ju riktigt fina ut, 4 stycken, var har du fått tag i alla?
Dom ser ju riktigt fina ut, 4 stycken, var har du fått tag i alla?
4?
Är inte de där en Combi de Luxe (innersäck + yttersäck)
och en Arctic ("mörkblå", det fanns även "helröd" samt "isblå")
och så en Camin?
/Odd
Ja det är faktiskt två stycken Combi de Luxe, en sammansatt och en uppdelad i inner och ytter. Och så en Camin.
Jag fick ärva CDL-säckarna av en vän som bytte upp sig, till min stora förtjusning. Camin-säcken hittade jag på tradera, omärkt och utan beskrivning så det var en ren chansning utifrån en bild på den ihoprullad. Jag hoppades egentligen på en Caravan Arctic när jag budade.
Funderar över om detta var ett steg upp eller ner.. Nöjd iaf!
OK, nästan rätt alltså... Jag har en mörkblå Arctic (och en till en brorson utlånad CDL)
- skulle jag hitta en Arctic Isblå så skulle jag slå till direkt (för att inte tala om en Antarctic...)
men mörkblå eller helröda Arctic är nog egentligen inget att speciellt eftersträva
om de inte är gratis eller nästintill...
/Odd
- skulle jag hitta en Arctic Isblå så skulle jag slå till direkt (för att inte tala om en Antarctic...)
men mörkblå eller helröda Arctic är nog egentligen inget att speciellt eftersträva
om de inte är gratis eller nästintill...
/Odd
Skannat delar Caravan kataloger
Jag skannade av några sidor från några Caravan kataloger när jag började en storstädning bland kataloger och broschyrer.
Min Caravan Artic är nog mörkblå. Har inte använt den på länge men jag har sparat den ifall det blir strömavbrott och avbrott i fjärrvärmen en länge tid en vinter. Så inte till salu.
En pdf-fil med en olivgrön/röd Carry combi och en ljusblå/röd Artic rymdes inte här (479 kbyte) kan skickas till intresserade
Per
Per
Jag skannade av några sidor från några Caravan kataloger när jag började en storstädning bland kataloger och broschyrer.
Min Caravan Artic är nog mörkblå. Har inte använt den på länge men jag har sparat den ifall det blir strömavbrott och avbrott i fjärrvärmen en länge tid en vinter. Så inte till salu.
En pdf-fil med en olivgrön/röd Carry combi och en ljusblå/röd Artic rymdes inte här (479 kbyte) kan skickas till intresserade
Per
Per
Bilagor
Liknande trådar
- Svar
- 20
- Visningar
- 8 M
- Svar
- 0
- Visningar
- 2 K