Lofoten

Hej, jag ska iväg till Lofoten nu i början av Mars och jag undrar om någon skulle kunna dela med sig av sin personliga erfarenhet av Lofoten. Jag refererar till personer som har varit i Lofoten just under Februari/Mars månad, är det möjligt att göra några dagsutflykter eller är det mera att inrikta sig mot museum och närliggande byar ( jag kommer bo i Reine). Tacksam för svar och alla tips om lofoten även om ni har varit där i Februari/Mars månad! :)

Vänliga vandringar
Mattias

Du åker upp mitt under blomstrande skidsäsong så har du tänkt dig dagsturer i fjällen så är det med företrädesvis breda skidor under fötterna.
Avstånden är rimligt korta så med bil hinner du åka förbi många byar.
Bestäm dig för att dimma och dålig sikt är vackert och spännande - det är inte osannorlikt att du aldrig får se horisonten.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Reine är så sjukt fint! Vädret kan nog vara rätt "norskt" men då är sydkusten bättre än norddito...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Reine är underbart vackert, så kan bara lyckönska (med viss avund;)) dig som får chansen att åka dit. Jag har tyvärr bara passerat Reine sommartid, så kan inte uttala mig om utflyktsmöjligheterna denna tid på året.
PS. Glöm inte kameran:)

Ibland kan man åka skridskor på insjöar och grunda havsvikar. Reine är vackert men kuperat är bara förnamnet. Kajakpaddling också fint innanför Reine.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips