Löjligaste reklamen?

Knivar har blivit mångens fall, jag känner till tre som trodde de skulle bli rika på nya annorlunda knivmodeller och av det bidde det en massa osålda knivar och en stor hög med räkningar.
 
Verkar vara svår att hålla riktigt ren, varför det svarta krafset?
Helt klart reklam riktad till någon vilsen osäker yngling som behöver komplettera guldklockan och leasade Lambon.

Kör man lambo har man nog riktiga japanska kockknivar. Den här kniven är billig kinatillverkad tv-shopsskräp och målgruppen är nog snarare de som har planscher på Lambos i pojkrummet, än de som faktiskt kör dem. Det "svarta krafset" är för att man vill efterlikna äkta japanska kolstålsknivar med lager (om än ingen äkta har sån där löjlig form). En riktig japansk kolstålskniv kostar 10x så mycket som det här skräpet.

Ibland blir man förundrad över att vissa produkter ändå verkar sälja. Kollar man reviews på Trustpilot på skiten så är 56% "bad" (troligen äkta köpare) och 31% "excellent" (troligen arrangerade omdömen).
 
De som har fått kniven har noterat att den verkar tillverkas i Kina eller Litauen, så den verkar inte vara japansk för fem öre. Kniven finns tydligen på Aliexpress för mycket lägre pris också.

Sen verkar det vara så att det är extremt svårt att beställa en kniv. De flesta som beställt har fått 4 knivar och ett bryne eftersom sidan man beställer på använder Klarna-taktik (default är att tacka ja till erbjudande om att köpa fyra knivar, knivslida och bryne, och det är svårhittade länkar att klicka på för att skippa erbjudandena). Nån hade t.o.m. avbrutit beställningen men ändå debiterats.
 
Den ser extremt opraktisk ut, påminner inte ens om något som används i köket. Det finns en anledning till att kockknivar ser ut som de gör...

//J
 
Den ser extremt opraktisk ut, påminner inte ens om något som används i köket. Det finns en anledning till att kockknivar ser ut som de gör...

//J
I och för sig, men i vissa lägen är en böjd egg användbar så en kniv med sådan försvarar sin plats i ett väl utrustat kök. Vad fingerhålet, det svarta kladdet och det brutala handtaget på huuskkkniven tillför begriper jag inte.

IMG_20210531_183244279.jpg


Själv köpte jag för ca ett kvartssekel sedan en svensktillverkad men japaninspirerad kniv av Bodas tillverkning och i svenskt - varken japansk eller samurajinspirerat - rostfritt stål. En alldeles utmärkt kniv men jag har aldrig fått ligga på grund av den. Men så bor jag också i en etta på 37 kvadrat och dejtar sällan. Aldrig.
 
Visst, men åtminstone någon del bör väl ändå kunna användas för lite hackande, som kniven på din bild. Den märkliga eggvinkeln som på trådkniven har jag nog aldrig sett i ett kök :). Och hålet som sagt...

//J

I och för sig, men i vissa lägen är en böjd egg användbar så en kniv med sådan försvarar sin plats i ett väl utrustat kök. Vad fingerhålet, det svarta kladdet och det brutala handtaget på huuskkkniven tillför begriper jag inte.

Visa bilaga 36189

Själv köpte jag för ca ett kvartssekel sedan en svensktillverkad men japaninspirerad kniv av Bodas tillverkning och i svenskt - varken japansk eller samurajinspirerat - rostfritt stål. En alldeles utmärkt kniv men jag har aldrig fått ligga på grund av den. Men så bor jag också i en etta på 37 kvadrat och dejtar sällan. Aldrig.
 
Tror inte den där kniven hade imponerat på mig. Jag hade nog bara suckat och tänkt att jaha, ännu en knivfjant :)

"Det är enkelt, beställ maten i förväg och få den hemlevererad precis innan din dejt kommer. Det spelar ingen roll om du har lagat maten själv. Hon kommer definitivt tro att du gjort det eftersom hon kan se Huusk-kniven som finns väl synlig i köket. Kvinnor vet att bara en äkta kock som älskar matlagning använder en sådan kniv."
 
Jag är övertygad om att min presentreklamkniv som det står Ovako på är lika bra som den där. Allt hänger ju på hur man sköter den
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.