Ljungris-Gåsen

Är det någon som gått denna väg längs Gåsån...? Det ska finnas en "svårorienterad led" men hittar inte mycket mer info.

Mvh,
Anna-Karin

Zommar du in på http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=ljungris till nivå 6 så dyker en led upp längs Gåsån

08.09.2010-23.12.25.png

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har gått den vägen men åt andra hållet. Jag kommer inte ihåg ifall den var särskilt svårorienterad, men även om den är det så spelar det ingen roll. Det är svårt att gå vilse, man ska bara genom Holkendurrie och sedan upp mot Gåsens topp. Leden genom Holkendurrie är inte kryssmarkerad men det finns rösen lite här och där.

Fin-fin vamdring

Är det någon som gått denna väg längs Gåsån...? Det ska finnas en "svårorienterad led" men hittar inte mycket mer info.

Mvh,
Anna-Karin

Jo jag gick där för ett par år sen. Den "svårorienterade" biten, som precis som redan sagts inte är speciellt svårorienterad, är en riktig pärla. Som jag minns det var det till största delen lättvandrad gräshed med Stora Härjångsstöten mäktiga sydvästsluttning på höger sida. Vill minnas att det fanns en tydlig stig att följa under stora delar av vandringen.

/ Stefan

Som andra skrivit är det lättgånget och lättorienterat. Jag gick där för 2år sen med min då 10 åriga pojke.

Vacker vandring med olika naturtyper. Vi gick från Gåsån till Ljungan. Närmare Ljungan kändes det som att gå på kinesiska muren. (Stigen går på en grusås där)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips