Livrem

Hur livremmen träs, var den extra remmen hamnar etc beror ju mycket på hur spännet ser ut. Jag är högerhänt och trär dessa skärp "motsols" genom hällorna i byxorna. En stor fördel med den här typen av skärp är ju att man bara justerar längden en gång och när man ska öppna skärpet slipper man trä remmen genom spännet som man ju måste göra på ett traditionellt skärp.
Här är bilder på tre skärp som jag har.

Arcade. Min favorit. Klart skönast och snyggast. Mjuk och lagom styvt för mig. Inget man hänger tunga knivar på kanske. Extraremmen på insidan gör att den inte märks. Dom har en massa snygga varianter att välja mellan. För en sak som jag använder dagligen, året runt i alla väder är jag beredd att betala lite mer.
Arcade.jpg

Houdini. Gillar den enkla idén. Men Spännet känns av ibland. Extraremmen är på utsidan.
Houdini.jpg

Klättermusen. Inga konstigheter. Lite smalare rem gör att det passar till byxor med små hällor. Inget jag använder till jeans i vardagen då det ser lite tråkigt ut.
Klättermusen.jpg
 
Jag kör som sagt med Lundhags elastiska bälte som jag med spänne på höger sida sätter fast i öglan på vänster sida.
20230511_084159.jpg
 
Ler även jag åt frågan om vilket håll men tänker på dragkedjor som jmf. Blir mycket irriterad om överliggaren över dragkedjan kommer från vänster och livremmen skall gå mot höger för mig. Det sisat har givetvis ingen betydelse.
Men har jag rätt att överliggaren (skyddet över dragkedjan) är från vänster på dam kläder ibland? Samma med remmen vid foten på M59 byxor den ska vara bakåt och därmed jämt, punkt.
 
Ler även jag åt frågan om vilket håll men tänker på dragkedjor som jmf. Blir mycket irriterad om överliggaren över dragkedjan kommer från vänster och livremmen skall gå mot höger för mig. Det sisat har givetvis ingen betydelse.
Men har jag rätt att överliggaren (skyddet över dragkedjan) är från vänster på dam kläder ibland? Samma med remmen vid foten på M59 byxor den ska vara bakåt och därmed jämt, punkt.

Men benslutsremmen fastnar lättare i ris och annat strax över marken om lös ände pekar framåt så där tycker jag det finns en tydlig fördel men fri ände bakåt. Och givetvis på utsidan så man inte skvaver sig själv på inre anklarna.

/Patrik
 
Jag köpte ett sånt här som dök upp i mitt flöde.
Verkar som helt ok kvalitet, och överkomligt pris.
Spännet är lätthanterat. Skulle inte lita på lastangivelsen dock. Antar att det är en kopia på nått supercoolt taktiskt bälte.
 
Jag köpte ett sånt här som dök upp i mitt flöde.
Verkar som helt ok kvalitet, och överkomligt pris.
Spännet är lätthanterat. Skulle inte lita på lastangivelsen dock. Antar att det är en kopia på nått supercoolt taktiskt bälte.

Av en händelse kom det upp i ditt flöde!!
 
Jag köpte ett sånt här som dök upp i mitt flöde.
Verkar som helt ok kvalitet, och överkomligt pris.
Spännet är lätthanterat. Skulle inte lita på lastangivelsen dock. Antar att det är en kopia på nått supercoolt taktiskt bälte.

Hur känns spännet om man böjer sig framåt, tycker det ser klumpigt och nästan vasst ut?

/Patrik
 
Nej det ser större ut på bilden kanske.
Känns som ett vanligt spänne skulle jag säga, och då finns det ändå lite extra hull på mig som tar emot..
 
Hur känns spännet om man böjer sig framåt, tycker det ser klumpigt och nästan vasst ut?

/Patrik
Ett bra bälte, tyvärr är spännet lite för stort och gör ont på magen (lite överviktig) enligt mig.
Jag har 2 styck av samma modell och 1 likadant med ett lite mindre spänne, men det spännet är inte lika "säkert".
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.