litet flugspö.kan detta va ngt?

Intressant spö!

Fyra fot är dock väldigt kort. Runt små skogsbäckar är det ofta väldigt snårigt med buskar som
hänger ut över vattnet. För egen del använder jag en sexfotare i klass 2-3 för ändamålet och
kan ibland sakna en eller ett par fot så att jag kan hålla ut spöet från strandvegetationen.
Alla buskar och grenar gör att det ofta är omöjligt att göra regelrätta kast, oavsett spöets längd.
Det blir mest att jag sveper ut flugan .

Finns det däremot utrymme att göra riktiga kast är det säkert ett trevligt spö. Jag hade nog
ändå satsat på ett lite längre spö för att få mer flexibilitet.
 
Va igentligen på jakt efter ett 7fots när jag hittade detta.tyckte det såg lite udda ut.vet du något bra spö eller komplet set runt 1000-1500kr klassen som är 6-7fot som kan rekomenderas?
 
Här i söder växer det oftast ända ner till bäcken, som min engelske vän lärde mig kan man skjuta ut flugan med spöets action och behöver inte alltid kasta. Skönt när det saknas utrymme för bakkastet.
 
ja,annars funkar rollkastet mycket bra när det är så,om man har rätt spö vill säga,ha lånat ett 6fots när jag vart i sådana områden men ä sugen på å skaffa ett eget nu.prövade med mitt 9 fots å det blev väldigt mycke trädfiske den kvällen.
 
Va igentligen på jakt efter ett 7fots när jag hittade detta.tyckte det såg lite udda ut.vet du något bra spö eller komplet set runt 1000-1500kr klassen som är 6-7fot som kan rekomenderas?

Efter att ha kikat runt lite så tycks det vara ont om spön och set i den prisklass du nämner. Det
känns som att det var lättare att hitta billigare spön i lätta linklasser för några år sedan. Mitt eget
spö byggde jag själv utifrån en klinga som var bland det billigaste som fanns på marknaden
i slutet av 90-talet. Till det en Loop grafitrulle, inte heller den finns kvar på marknaden.
 
Efter att ha kikat runt lite så tycks det vara ont om spön och set i den prisklass du nämner. Det
känns som att det var lättare att hitta billigare spön i lätta linklasser för några år sedan. Mitt eget
spö byggde jag själv utifrån en klinga som var bland det billigaste som fanns på marknaden
i slutet av 90-talet. Till det en Loop grafitrulle, inte heller den finns kvar på marknaden.


Insåg efter ett besök i lokala sportfiskebutiken att jag nog får tänka om när det gäller pris och dubbla det minst. De skulle kolla lite priser på vad de kunde ta fram för paket med lina,spö och en liten rulle. tror det bliligaste spöt de hade på 7` var vision nite på 2250.
Den andra butiken vi har här gick jag inte ens å frågade på för där har jag fått uppfattning om att inställningen "dyrt är bra i alla lägen"

Tack för tipset om köp och sälj på edgeforumet!
 
Bestälde ett 6,6` # 4/5 vision cult fiber med #4 lina och en pool 12 rulle som de hade liggandes i lokala butiken. totala priset blev lite mer än jag räknat med det får man ta.
 
det spöt har jag hört en del gott om,du blir nog hel nöjd

det fanns ett sånt spö med lina på edgeforum till salu med kvitto o allt;) (i säljes tråden)
 
okej,kollade där innan jag beställde men jag måste ha missat det.j
a,d ska bli kul å se hur det är,ha med hört och läst mycke gott om det.de hade bara ett 9`i butiken som jag testade å det va himmla skönt.
 
Fick spöt i går och fick närapå ståfräs när ja åkte te sjön å provkastade det.vilket spö!!Helt otroligt å kasta med.Kan verkligen rekomendera det!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.