Liten camelbak för löpning, tips mottages

Jag är ute efter en typ camelbak på 1 liter. Alltså en mycket liten och lätt rygga som sitter bra för löpning, med plats för en 1-liters camelbak-påse i.

Ni som springer med dylika ting, kan ni ge mig tips på var jag kan hitta något sådant, har minst sagt letat en del.

Jag vill inte ha midjebaserade produkter utan det ska vara just en liten ryggsäck med vätskesystem.
 
Jag använder en Camelbak Hydrobak på 1,5l du kan ju fylla på 1l bara :)
Har den både till Mtb å löpning funkar mkt bättre än vätskebältena som bara kasar ner!
Köpte min på CykelCity i GBG

/Janne
 
Source Widepac

Har även lösa påsar med slang å munstycke på 1L. Som du kan stoppa i en liten rygga!
Men som sagt Camelbak har komplett system!

/Janne
 
Jag har camelback Zoid oc jag tycker att den sitter utmärkt på mig för löpning. Sedan har jag en fodrad camelbakpåse med fästen som man kan sätta gummiband i öch göra till en ryggsäck om man inte vill stoppa ner den i en.
 
Jag har kört på Lundhags modell (som inte tillverkas längre) där man kan välja om man vill ha vätskan på magen eller ryggen: Smidigt när man t ex skogsarbetar och vill bära en sele över ryggen.

Just nu kör jag dock på en Camelbak Octane XC (fräsigt, eller hur?)
http://www.trailspace.com/gear/camelbak/octane-xc/
som jag trivs väldans med. Kan fyllas m 2L men skvalpar sgs ingenting om man bara har en liter i den. Lätt och sgs inget packutrymme annat än för nycklar. Ett gummiband dock med gott om plats för träningsjacka eller karta, och två rejäla sidofickor på midjebältet att ha mp3-spelaren (eller nåt sött) i. Viktigast för mig var att den hade ett brett midjebälte, alltså inte bara en tunn rem vilket jag inte alls tycker håller säcken på plats lika bra.

Men viktigast av allt: testa. Gå till butiken, snör på säcken och spring lite/studsa runt. Det viktigaste är att säcken sitter bra på just dig. Camelbak har väl 10-15 modeller och sen finns andra märken. Stadium och Intersport har egna kopior som inte ser tokiga ut alls. Du kan m a o välja och vraka, så nyttja det.
 
TNF Bullhead

Martin, du har säkert redan shoppat men här är mitt alternativ. TNF Bullhead. 1,5l blåsa från Nalgene, litet fack för snickers, nycklar, kansken en liten tröja eller dyl. Sitter bra, magnetkoppling för att hålla munstycket vid bröstremmen. Obs, gamla versionen saknar denna förträffliga funktion.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.