Liten akustisk gitarr för vandring, cykling, resor?

tackar för svar...låter som gitarrlele kan vara något.....tips på billig, skaplig, hållbar med bra fodral? stål eller nylonsträngade?
 
Kom bara ihåg att respektera att alla runt omkring dig kanske inte har lust att lyssna på plinkande, speciellt om du inte är riktigt bra. Vet inte hur många gånger jag fått lämna rummet för att nån som inte kan spela gitarr naturligtvis ska träna en meter ifrån mig. Ska du spela ute i naturen så bryr jag mig inte. :)

Ibland har jag lust att ge igen och "spela" trumpet framför alla andra gäster på vandrarhemmen jag ibland bor på. ;-)
 
Har sett sådana på YouTube som man kopplar till en dator. Då blir det ljud! Jamstick tror jag de kallas. Annars kan jag inte tänka mig att det blir mer än knäppningar, men vad vet jag?
 
Lär dig spela ukulele och/eller munspel. Ukulele har dessutom den fördelen (?) att den hörs mycket bättre utomhus. :)


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Ingen som vet en guitarlele eller liknande gitarr som man kan ta med i handbagage på flyget....dvs inte längre än 55cm (55 x 40 x 23 cm är maxmåt på handbagage)

Även min lilla hårda resväska är typ 57 cm lång....vore perfekt att få plats med den där:) Borde ju finnas någon slags minigitarr kan man tycka?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
marp68 Liten vardags-/utflyktsryggsäck med midjebälte och bröstband m.m.? Utrustning allmänt 32
johanb.org Avståndsmätare (rangefinder laser) i stället för liten kikare? Utrustning allmänt 24
vandrafjäll En liten guide för att fylla sina gastuber själv. Utrustning allmänt 0
Livetiskuggan Söker en liten platt plastask till nagelsax osv Utrustning allmänt 23
Skogsstjärnan Liten portabel gasvärmare Utrustning allmänt 11
Chillechill3 Liten termometer/klocka Utrustning allmänt 13
gro liten fickkniv Utrustning allmänt 51
miniwallan Liten yxa: Vilken? Utrustning allmänt 18
Jackiie Liten yxa - helt onödigt eller finns det användningsområden? Utrustning allmänt 107
Ayrin Liten pannlampa Utrustning allmänt 26
pialia Liten ficklampa - tips! Utrustning allmänt 22
Skrymt En liten fråga. Utrustning allmänt 2
Norell Liten analog min/max termometer Utrustning allmänt 7
simon_a85 Liten radio Utrustning allmänt 4
MagArne Liten smidig gaslykta Utrustning allmänt 9
hannulan Liten radio till semestern Utrustning allmänt 4
flanell liten LED stavlampa. teknmag? biltem? annat tips? Utrustning allmänt 16
AndersOleander Liten min/max termometer? Utrustning allmänt 21
Niithro Billig, lämplig, rätt liten vandringsryggsäck för marschträning? Utrustning allmänt 15
norpan_ En liten frågesport? Utrustning allmänt 10
hegeland En liten reflektion om nymodigheter... Utrustning allmänt 12
Strykarräven Liten kniv till vardags Utrustning allmänt 147
Raskesven Liten bra kikare? Utrustning allmänt 24
Vandrare Köpa bra, liten lätt kikare? Utrustning allmänt 10
PerP liten stilren ryggsäck Utrustning allmänt 21
percabalo Ryggsäcksöverdrag till liten säck? Utrustning allmänt 1
Maskros444 Liten bok med flora/fauna/bergarter/1:a hjälpen??? Utrustning allmänt 9
haskell Gitarr: Ännu ett skäl för UL! Utrustning allmänt 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.