Lite nytt från Haglöfs

Fashion!

Friluft eller Stureplan?

"Med den nya kollektionen är även passformerna förfinade och tillsammans med ett snyggt fall på vävarna blir det högst påtagligt att detta är en ny generation Climatic."

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det släpper fem nya ryggor. Varje år en ny ryggsäck som ska vara så mycket bättre än de föregående. Minskar trovärdigheten på något sätt. Dock är nog LIM 55 ett steg i rätt riktning.

Citera med omsorg...

Friluft eller Stureplan?

"Med den nya kollektionen är även passformerna förfinade och tillsammans med ett snyggt fall på vävarna blir det högst påtagligt att detta är en ny generation Climatic."

Allting beror ju på vad man väljer att citera ur texten på sidan..

"Climatic-väven, som Haglöfs själva utvecklat, har varit en stor del av framgången. Det är en snabbtorkande, vindtät väv med bra fuktspridning.
För våren 2008 kommer man med en helt uppdaterad byxkollektion, i nya förbättrade vävar. Samma baskvaliteteter men med genomgående högre densitet ger de nya Climatic-byxorna en kraftigare ”look” med en klar kvalitetsutstrålning. Konsekvent användning av trenålssöm på utsatta ställen förstärker också bilden"

Verkar ju som att väven är bättre så förmodligen både och. Snyggare och bättre för både city och skogsliv.

Oavsett vad Haglöfs skriver eller inte skriver: Vad är problemet att ett frilufts-plagg kan användas även till vardags? Har jag missat nâgon hemlig kod?

personligen anvánder jag nästan jämt mina frilufts-plagg, morgon, middag och kväll.. dock inte för hur de ser ut, utan för hur bekväma och funktionella de är. Men, är de hyffsat snygga sâ är ju det bara en fördel, âtmindstonde för mina barn, som pâ sà vis slipper skämmas för sin konstigt klädde fader.

Vad är problemet att ett frilufts-plagg kan användas även till vardags?

Precis.
Köper man ett par byxor för en tusenlapp utan att de är tillräckligt snygga för att ha till vardags är det tveksamt om man gör ett bra köp. Poly...nånting, kallas det.

Jag tycker flera av Haglöfs nya plagg är riktigt snygga, och kan omöjligt se det som en nackdel. Den här är så snygg att jag önskar att jag var tjej: Haglöfs Rhya (STOR bild) (Foto: Haglöfs)

Martin Fjäderlätt;341340 sa:
Precis.
Köper man ett par byxor för en tusenlapp utan att de är tillräckligt snygga för att ha till vardags är det tveksamt om man gör ett bra köp. Poly...nånting, kallas det.

Äh bjäfs. En redig karrl skiter i hur tyget faller. Och bär tungt :) Det enda poly han känner är polygrip.

EDIT: Själv gillar jag den nya LIM Ozone skarpt. Har lite svårt för deras logga bara. Kan man beställa en med hatten istället?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips