Lite mer fjällbilder i höstrusket?

Nu har jag äntligen fått tummen ur och ordnat med lite bilder från sommarens fjällturer, ta gärna en titt!

www.per.fotosidan.se

15 kottar till den som först identifierar de spanande Utsidan-profilerna vid raststugan i Skarja! :)

/Per
 
Jag vet inte vilka personerna är...
Men bilden av Pierikjaure är väldigt fin, dramatiskt perspektiv och vackert med ljuset som bryter igenom molnen!
 
Hmm hyfsat svårt när man ser ryggarna på tre miniatyrer ;) Men fina bilder!!

Hmmm, visst är det svårt, men av hållningarna att döma måste ryggarna tillhöra riktigt garvade fjällrävar. Det lämnar oss endast med två namn; undertecknad (mitten) och Claes H Nygårdh (längst till höger). Längst till vänster har vi den för utsidan-läsare inte lika namnkunnige Henrik Lundgren.

Riktigt fina bilder Per! Och REAL-bilden är uppdaterad, helt i enlighet med vad du lovade! Bilden över Alajaure är bedövande vacker. Det blir att komma från Staloloukta nästa sommar, den saken är säker.
 
Strålande Thomas, Grattis! De 15 kottarna kommer att levereas till din sovsäck när du minst anar och önskar det.. ;)

Jo, området runt Alajaure var lika häftigt som folktomt! Gjorde en härlig gryningstur upp mot Alatjåkka, hur fint som helst!

Per
 
Senast ändrad:
Tack. Kottar isolerar bra har jag hört.

Trollius-bilden är grym! Tog du den i år? Vilken väg ut genom Sarek valde du till slut?
 
Tack. Kottar isolerar bra har jag hört.

Trollius-bilden är grym! Tog du den i år? Vilken väg ut genom Sarek valde du till slut?

Nej, Trolliusen är från 2006, i år tog jag bara en dagstur från Pielavalta ner under Låddepakte.
Jag gick ut till Suorva, men på 'fel' sida om Pierikjaure för att få vyn över sjön som jag också lagt upp. Övernattade förrästen uppe på Vuojnesvaratj (eller hur det stavas) tillsammans med en familj jaktfalk - det var häftigt!

Vilken väg tog ni?

/Per
 
Nej, Trolliusen är från 2006, i år tog jag bara en dagstur från Pielavalta ner under Låddepakte.
Jag gick ut till Suorva, men på 'fel' sida om Pierikjaure för att få vyn över sjön som jag också lagt upp. Övernattade förrästen uppe på Vuojnesvaratj (eller hur det stavas) tillsammans med en familj jaktfalk - det var häftigt!

Vilken väg tog ni?

/Per

Aha, ditt sinne för intressanta förgrunder triumferade även vid Pierekjaure.

Vi gick via Pastavagge. Bestigningen av Svarta Spetsen gick tyvärr om intet. Den enda dag vi hade tät dimma (något du förmodligen också la märke till) var just vår toppbestigardag.
 
Aha, ditt sinne för intressanta förgrunder triumferade även vid Pierekjaure.

Vi gick via Pastavagge. Bestigningen av Svarta Spetsen gick tyvärr om intet. Den enda dag vi hade tät dimma (något du förmodligen också la märke till) var just vår toppbestigardag.

Jo, jag kommer ihåg att jag sneglade uppåt och funderade på om ni dragit iväg eller inte. Men på det hela var det ju härligt väder de veckorna; allt från dimma, regn på tvären och 4 grader till 30 grader och obarmhärtigt solgass! :)
 
Det borde vara förbjudet att lägga ut så här fina bilder då det är 10 månader kvar till jag kanske kommer mig iväg, får bara sitta här och drömma.
Ingen som kan lägga in några bilder på skoskav, regn, mygg och sånt istället? :)

/Ulf
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jakobmagnusson63 Plats för 2-3 lite mer krävande toppturer Fjällvandring 4
moa_k40 Laga mat med primus lite? Fjällvandring 7
mkruse Lite tips på tider. Fjällvandring 0
Micro553 Förslag på rutt inkl Keb - inkl lite prylförslag Fjällvandring 14
vandrafjäll Lite frågor om tågresan till Abisko och från Nikka Fjällvandring 10
camoscio Lite Norge-bilder Fjällvandring 1
Airfoil Dags nu för årets vandring, funderar lite. Fjällvandring 4
nicko_ Lite funderingar kring fjällvandring och etapper Vakkotavare -> Nikkaluokta Fjällvandring 8
Eilert Fjällvandring med möjlighet till att ta lite matfisk. Fjällvandring 1
resomaja Nödutrymmen i fjällstugorna och lite gnäll Fjällvandring 7
Gunnar81 Behöver lite hjälp Fjällvandring 6
Frigrön Köpa karta över jämtlandstriangeln? (Och lite andra frågor!) Fjällvandring 12
aksello Ensamvandring ca 7 dagar, lite hjälp Fjällvandring 7
lampsia Ultra Lite Poncho Fjällvandring 1
niklaz Fjällvandring och lite fiske kanske, start i Sundsvall - var? Fjällvandring 12
Kosse Fjällräven classic. Lite frågor. Fjällvandring 21
joelpap Till Sarek med bil, lite funderingar Fjällvandring 5
The Lapp Lite tips för färden.. Fjällvandring 6
avslut1008 Lite vatten! Fjällvandring 0
Michel.B Hela Kebnekaise och lite till Fjällvandring 42
avslutat medlemskap1105 Genom Jämtlandsfjällen, lite frågor Fjällvandring 7
MagdalenaS Vandring kring Sylsjön -lite info Fjällvandring 0
misenos Vandring, lite fiske och toppbestigning i Norge Fjällvandring 0
barre Lite bilder från Trollheimen Fjällvandring 9
diamondsutra Vandra i Norge + möta lite människor Fjällvandring 2
peterj1975 Lämplig inte så långt bort men ändå med lite utmaning Fjällvandring 2
wallewallman Montans i aug-sep. någon som har lite info? Fjällvandring 1
Gladalf Lite frågor ang. Keb Fjällvandring 6
pack Lite slöläsning Fjällvandring 0
nidob49 Visst börjar det bli lite väl mycket..... Fjällvandring 3
lizardking M90 kängor å lite andra frågor Fjällvandring 46
mippe Lagt in lite foto.. Fjällvandring 0
Filip G Jag vill lära mig mer, men hur? Fjällvandring 15
Bondmoran Första vandringen i Idre - VILL MER Fjällvandring 11
Linda G Singel i salto i juli - nån mer? Fjällvandring 2
Anders_sthlm Mer om Mårma. Fjällvandring 18
tiddelipom Mer Sarek! Fjällvandring 9
sools Bli mer fjällvan ? Fjällvandring 11
chnaon Storulvån-Helags mm Någon mer nu i veckan som kommer? Fjällvandring 2
englad En mer filosofisk fråga om "promenadavstånd" Fjällvandring 4
Laura Nån mer classicliknande tur? Fjällvandring 1
Trident21 Tag med kameran men mer då? Fjällvandring 6
jakobg EXPED liggunderlag, någon som vet mer? Fjällvandring 1
jakobg Mer tjat om toppstugorna på Keb. Fjällvandring 7
Tovetjarn ALDRIG MER MEINDL/ROCKPORT! Fjällvandring 39
avslutat medlemskap1105 Fjällbilder från 2004? Fjällvandring 16

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...