Lite mer fjällbilder i höstrusket?

Det borde vara förbjudet att lägga ut så här fina bilder då det är 10 månader kvar till jag kanske kommer mig iväg, får bara sitta här och drömma.
Ingen som kan lägga in några bilder på skoskav, regn, mygg och sånt istället? :)

/Ulf

Ha ha, det är sant. Något som ofta saknas bland all fjällvurm är just skildringar av vedermödor. Jag har ofta slagits av det då jag till exempel läst våra fjällskildrare. De tävlar om att nå poetiska höjder i sin fjälllyrik, men sällan får man läsa (eller se bilder) av den tyngre delen av fjälllivet.
 
Tack David! Men bilderna från din vandring har ju fått mig att inse att jag måste åka en månad senare nästa år!

Per

Ja september är en fin månad! Fast mina bilder som jag lagt upp är kanske inte riktigt så representativa för vädret. Det var en hel del regn och snörusk men några fina dagar också. Det är iaf vackert med färgerna, de starkare kontrasterna, nysnön och den kallare luften i september. Och myggfritt. :) Så det blir nog en septembervandring nästa år också för mig.
 
Riktigt fina bilder Per! Och REAL-bilden är uppdaterad, helt i enlighet med vad du lovade! Bilden över Alajaure är bedövande vacker. Det blir att komma från Staloloukta nästa sommar, den saken är säker.

Bra val Thomas! Vägen in mot Sarek från Stalo är både vacker och relativt lättgången, särskillt sträckan jäms med Alajaures nordstrand, där i alla fall jag kunde gå stora delar av sträckan på slätt grus nere på stranden.

Bifogar en bild från Alajaure, exakt samma udde som på Pers bild tror jag, men mer i "grodperspektiv" och inte på långa vägar så vacker (otur med vädret och inte lika skicklig fotograf skyller vi på)
alajaure.jpg

Härliga bilder Per! Bedårande vyer och mustiga färger! Gillar också dina fågelbilder skarpt! Och nattbilden från Grövelsjön är ljuvligt vacker.
Bilden på mig och Thomas, tog du den med tele när du var nere vid ravinen och letade efter tornfalkarna? Var lite fundersam över perspektivet först och vilket fjäll som var bakom, men telet trycker ju ihop perspektivet och jag lyckades identifiera fjället som Vargtoppen (stämmer va?)

Mina egna bilder från Sarek 2007 (inklusive bilder på falkarna som Per letade efter) kan man titta på på min hemsida. Reseberättelsen är på gång och kommer att dyka upp vart efter jag skrivit rent den, men alla bilder (199st) är på plats.

///Claes
 
Och nattbilden från Grövelsjön är ljuvligt vacker.

Tack - nattfotande är ett trevligt nytt intresse, som kontrasterar fint mot de smått stressade slutartider man normalt använder;

-"Hmmm..jag knäpper av nu..sen hämtar jag ryggan och fikar en stund innan jag stänger..det blir nog lagom.." Nattbilden från Grövelsjön är tagen på 10 minuter ungefär.

Per
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jakobmagnusson63 Plats för 2-3 lite mer krävande toppturer Fjällvandring 4
moa_k40 Laga mat med primus lite? Fjällvandring 7
mkruse Lite tips på tider. Fjällvandring 0
Micro553 Förslag på rutt inkl Keb - inkl lite prylförslag Fjällvandring 14
vandrafjäll Lite frågor om tågresan till Abisko och från Nikka Fjällvandring 10
camoscio Lite Norge-bilder Fjällvandring 1
Airfoil Dags nu för årets vandring, funderar lite. Fjällvandring 4
nicko_ Lite funderingar kring fjällvandring och etapper Vakkotavare -> Nikkaluokta Fjällvandring 8
Eilert Fjällvandring med möjlighet till att ta lite matfisk. Fjällvandring 1
resomaja Nödutrymmen i fjällstugorna och lite gnäll Fjällvandring 7
Gunnar81 Behöver lite hjälp Fjällvandring 6
Frigrön Köpa karta över jämtlandstriangeln? (Och lite andra frågor!) Fjällvandring 12
aksello Ensamvandring ca 7 dagar, lite hjälp Fjällvandring 7
lampsia Ultra Lite Poncho Fjällvandring 1
niklaz Fjällvandring och lite fiske kanske, start i Sundsvall - var? Fjällvandring 12
Kosse Fjällräven classic. Lite frågor. Fjällvandring 21
joelpap Till Sarek med bil, lite funderingar Fjällvandring 5
The Lapp Lite tips för färden.. Fjällvandring 6
avslut1008 Lite vatten! Fjällvandring 0
Michel.B Hela Kebnekaise och lite till Fjällvandring 42
avslutat medlemskap1105 Genom Jämtlandsfjällen, lite frågor Fjällvandring 7
MagdalenaS Vandring kring Sylsjön -lite info Fjällvandring 0
misenos Vandring, lite fiske och toppbestigning i Norge Fjällvandring 0
barre Lite bilder från Trollheimen Fjällvandring 9
diamondsutra Vandra i Norge + möta lite människor Fjällvandring 2
peterj1975 Lämplig inte så långt bort men ändå med lite utmaning Fjällvandring 2
wallewallman Montans i aug-sep. någon som har lite info? Fjällvandring 1
Gladalf Lite frågor ang. Keb Fjällvandring 6
pack Lite slöläsning Fjällvandring 0
nidob49 Visst börjar det bli lite väl mycket..... Fjällvandring 3
lizardking M90 kängor å lite andra frågor Fjällvandring 46
mippe Lagt in lite foto.. Fjällvandring 0
Filip G Jag vill lära mig mer, men hur? Fjällvandring 15
Bondmoran Första vandringen i Idre - VILL MER Fjällvandring 11
Linda G Singel i salto i juli - nån mer? Fjällvandring 2
Anders_sthlm Mer om Mårma. Fjällvandring 18
tiddelipom Mer Sarek! Fjällvandring 9
sools Bli mer fjällvan ? Fjällvandring 11
chnaon Storulvån-Helags mm Någon mer nu i veckan som kommer? Fjällvandring 2
englad En mer filosofisk fråga om "promenadavstånd" Fjällvandring 4
Laura Nån mer classicliknande tur? Fjällvandring 1
Trident21 Tag med kameran men mer då? Fjällvandring 6
jakobg EXPED liggunderlag, någon som vet mer? Fjällvandring 1
jakobg Mer tjat om toppstugorna på Keb. Fjällvandring 7
Tovetjarn ALDRIG MER MEINDL/ROCKPORT! Fjällvandring 39
avslutat medlemskap1105 Fjällbilder från 2004? Fjällvandring 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.