Lite less på pulsen!

Min Polar S710 har svårt att få kontakt med sändaren för hastighetsmätaren till cykeln.

Jag har för mig att det går att plocka isär sändaren och bygla om den så att signalen blir starkare...?

Någon som har mer information om detta eller hur jag får det hela att fungera bättre!?

MVH
Jmlove

Det går

Sensorn är satt i sitt svagaste sändarläge för att du inte skall störa andra om du till exempel kör i klunga (landsvägscykling).

Om du tar isär sändaren så sitter det en bygel inuti som man kan flytta på för att ändra sändareffekten.

Det finns tre olika lägen:
60 cm, 90 cm och 110 cm räckvidd.

Skall försöka förklara det i ord.
Orginal sitter bygeln på det vänstra stiftet enbart (60 cm räckvidd). Flyttar man bygeln så att den sitter på vänstra och mitten stiftet så får man 90 cm räckvidd. Sitter bygeln på mitten och högerstiftet så har man 110 cm räckvidd.

Se till att o-ringen som vattentätar sensorn hamnar på rätt ställe när du monterar ihop, annars kommer sensorn sluta fungera väldigt snart.

/Mattias

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Pulsen ökar!

Tackar för bra info!

Jag har inte sändaren här, men är det "knäpp"funktion i plasthöljet eller måste jag förstöra den för att få isär den?

Lim för att få ihop den?

MVH
Jmlove

Skruva

Det är en (eller om det var två) skruv som man skruvar upp så kan man ta isär alltihopa.

Samma trimmningstips fungerar även på kadenssensorn, men jag vet inte vad den är ställd på orginal.

/Mattias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips