Lite längre kalsong!

Haha, mina favorit underbyxor för friluftssammanhang är ett par riktigt gamla bad boy-tights, à la shootfingting -01, men lite längre löptights borde fylla samma funktion.
 
Eller dessa

http://www.stadium.se/sport/traning/traningsklader/079722/under-armour-hg-long-shorts

Har både ovan nämda Nike Pro och dessa. Under Armours HG-serie (Heat Gear). Båda är såklart väldigt tunna, men speciellt UA är väldigt svala, rent av kylande vilket också är tanken med HG kollektionen. Har alltid denna benlängd på kalsongerna under skalbyxorna på höstens alpina turer och UA är då på tok för kalla, Houdini tyvärr för varma.

Kör numera med löpartights, tyvärr har alla dessa dubbelt tyg i resåren och binder därmed aldeles för mycket svett med lång torktid som följd.

Funderar på ett par långkalsonger från UA Cold Gear istället och kapa ovan knät. Finns i rätt tunn kvalite och med enkel resår. Blir perfekt för mina önskemål, ej för sval, ej för varm och men enkel och obylsig resår utan onödig ficka bak som alla löpartightsen har.
 
Senast ändrad:
Även Helly Hansen har lite längre underställskalsonger i polypropylen som är förhållandevis billiga om jag inte minns fel. Jag är nöjd med mina två par som jag haft ett par år nu.
 
Jag har den normallånga varianten av Aclima-kalsongen. MYCKET nöjd med passform och drar Medium som vanligt så storleken verkar normal. Kvaliteten och tjockleken känns i toppklass. Dvs. de töjer sig inte särskilt utan sitter lika bra efter några dagar. Har bara tvättat två gånger så får återkomma till hållbarhet men det verkar vara prima plagg.

jag är på jakt efter en lite längre kalsong

hur är dom här http://www.getout.se/sv/artiklar/underwear-sant-dar/understall/aclima/warmwool-long-shorts.html

hur är dom i storlek??

kom gärna med tips på kalsonger som är lite längre och gärna till bra pris ;)

jag hittar inte så mycket på nätet

mvh/P
 
tackar för alla tips,ska ta o klämma o känna lite på UNDER ARMOUR HG LONG SHORTS dom verkar rätt intressanta

ska ta o kolla på Aclimas kallingar med.


jag har tänkt ha dom typ vid vandring,fiske m.m. så dom behöver ej värma så mycket.


mvh/P
 
Jag beställde ett par Aclimas kallingar m.m. från Getout dom satt jätte bra på mig ,köpte large samma storlek som jag har på vanliga kallingar.

Vill verkligen ge en eloge till Getout,vilken sevice dom har,jag beställde dom i går morse o hade grejorna hemma redan i dag :):)så jag lär beställa grejor fler gånger från dom.

posten var med duktigt snabba;)

/pelka
 
Jag beställde ett par Aclimas kallingar m.m. från Getout dom satt jätte bra på mig ,köpte large samma storlek som jag har på vanliga kallingar.

Vill verkligen ge en eloge till Getout,vilken sevice dom har,jag beställde dom i går morse o hade grejorna hemma redan i dag :):)så jag lär beställa grejor fler gånger från dom.

posten var med duktigt snabba;)

/pelka

Skulle också satsa på Aclima
Använder endast ull vid vandring för sina överlägsna egenskaper jämfört med syntet underställ
som nämns i tråden
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Stryc9 Kallingar/boxer med lite längre ben? Kläder 4
Friluftshemulen Tierra Lite track convertible pant Kläder 1
behedwin Regnkläder med lite packvolym? Kläder 5
Nybörjarvandraren Två jackor för lite alla möjliga behov - men vilka? Kläder 15
Tobias.H Underställ - Woolpower LITE eller 200g Kläder 7
sanoj89 För lite kläder för fjälltur? Kläder 8
Klibbnisse Meindl Island Pro MFS lite tajt vid lilltån, råd? Kläder 9
henkebmtb hej. vill få lite råd å tips Kläder 6
Xacoon Smidiga läderhandskar som tål lite? Kläder 14
turboadde Lite råd om Lundhags Syncro Kläder 11
joanna Lite mer vattentåliga dunplagg: Qshield eller "bara" Pertex Endurance på utsidan? Kläder 7
pythagoras Sommarvandring med Haglöfs Solite Lite? Kläder 5
strang3 Meindl Kansas GTX Vs. Haglöfs Sold lite Kläder 3
såg lite varma och biliga kläder för kylan Kläder 29
jobke Behöver lite råd om jacka. Kläder 15
Joel_P Tips på en varm jacka samt lite info om Norrönas Nansen säck! Kläder 3
klementsson Jag får inte kängan tät! Behöver lite råd. Kläder 3
Mathew Impregmera Windstopper. Lite hjälp tack! Kläder 6
ayn Lite åsikter om Schoeller-material? Kläder 5
Banankontakt Konrad Cain med XCR eller pack lite Kläder 6
Schneeberger Rymligare skaljacka i längre modell Kläder 19
SankaBoy Underställ i helst bambu av längre modell Kläder 31
bionicon Längre "Ano-jacka" /Parka lätt isolerad med god ventilasjons? Kläder 0
Naturmullen Idefix Regnställ inte samma längre! Är det nya lika bra? Kläder 3
Tordnado Finns det en längre lätt dunjacka för män??? Kläder 12
Thrashback Regnjacka längre modell Kläder 19
Bo Arvidsson Längre GoreTex-rock? Kläder 7
eldaniel Tips på längre jacka? Kläder 0
ghostface Längre skaljacka? Kläder 16
srpp Som ullfrottetröjan fast längre alt. tightare Kläder 2
matserik kalsong Kläder 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...