Lite längre kalsong!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Haha, mina favorit underbyxor för friluftssammanhang är ett par riktigt gamla bad boy-tights, à la shootfingting -01, men lite längre löptights borde fylla samma funktion.

Eller dessa

http://www.stadium.se/sport/traning/traningsklader/079722/under-armour-hg-long-shorts

Har både ovan nämda Nike Pro och dessa. Under Armours HG-serie (Heat Gear). Båda är såklart väldigt tunna, men speciellt UA är väldigt svala, rent av kylande vilket också är tanken med HG kollektionen. Har alltid denna benlängd på kalsongerna under skalbyxorna på höstens alpina turer och UA är då på tok för kalla, Houdini tyvärr för varma.

Kör numera med löpartights, tyvärr har alla dessa dubbelt tyg i resåren och binder därmed aldeles för mycket svett med lång torktid som följd.

Funderar på ett par långkalsonger från UA Cold Gear istället och kapa ovan knät. Finns i rätt tunn kvalite och med enkel resår. Blir perfekt för mina önskemål, ej för sval, ej för varm och men enkel och obylsig resår utan onödig ficka bak som alla löpartightsen har.

Senast ändrad:
Även Helly Hansen har lite längre underställskalsonger i polypropylen som är förhållandevis billiga om jag inte minns fel. Jag är nöjd med mina två par som jag haft ett par år nu.

Jag har den normallånga varianten av Aclima-kalsongen. MYCKET nöjd med passform och drar Medium som vanligt så storleken verkar normal. Kvaliteten och tjockleken känns i toppklass. Dvs. de töjer sig inte särskilt utan sitter lika bra efter några dagar. Har bara tvättat två gånger så får återkomma till hållbarhet men det verkar vara prima plagg.

jag är på jakt efter en lite längre kalsong

hur är dom här http://www.getout.se/sv/artiklar/underwear-sant-dar/understall/aclima/warmwool-long-shorts.html

hur är dom i storlek??

kom gärna med tips på kalsonger som är lite längre och gärna till bra pris ;)

jag hittar inte så mycket på nätet

mvh/P

tackar för alla tips,ska ta o klämma o känna lite på UNDER ARMOUR HG LONG SHORTS dom verkar rätt intressanta

ska ta o kolla på Aclimas kallingar med.

jag har tänkt ha dom typ vid vandring,fiske m.m. så dom behöver ej värma så mycket.

mvh/P

Jag beställde ett par Aclimas kallingar m.m. från Getout dom satt jätte bra på mig ,köpte large samma storlek som jag har på vanliga kallingar.

Vill verkligen ge en eloge till Getout,vilken sevice dom har,jag beställde dom i går morse o hade grejorna hemma redan i dag :):)så jag lär beställa grejor fler gånger från dom.

posten var med duktigt snabba;)

/pelka

Jag beställde ett par Aclimas kallingar m.m. från Getout dom satt jätte bra på mig ,köpte large samma storlek som jag har på vanliga kallingar.

Vill verkligen ge en eloge till Getout,vilken sevice dom har,jag beställde dom i går morse o hade grejorna hemma redan i dag :):)så jag lär beställa grejor fler gånger från dom.

posten var med duktigt snabba;)

/pelka

Skulle också satsa på Aclima
Använder endast ull vid vandring för sina överlägsna egenskaper jämfört med syntet underställ
som nämns i tråden

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips