Limning som släpt, vilket limm?

Jag har en Mountain Hardware Airjet 2 som har några år på nacken och en limning har släppt. Det är alltså där det tidigare har limmats i en skarv, inte en reva mitt i duken.

Vilket limm tror ni är bäst att använda för att limma igen det?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Nyttig sida, men det verkar handla mest om revor... Det är en "limmad sömn" som har släppt i mitt fall. Limmet "Barge's Cement" har jag inga sett.

Vilket limm kan jag få tag i här som borde göra det bästa jobbet?

Det är väl smältlim som dom flesta andra använder? Prova med strykjärnet på låg värme (på en bit där det inte syns först..) och tryk.
Det fungerar iallafall på sydda tält med tejpade sömmar, och många skaljackor limmas ju med smältlim istället för att sys..

// Danne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips