Lek på isflak

sebbe_Huss; sa:
Du , man blir inte så om man bor där !
Så du tror att man är dummare närmare en
stad man bor ?

Det var ett skämt, mannen..Det kommer ifrån ett uttryck vi har här hemma. Men om jag orsakat visst obehag, ber jag allra ödmjukast om ursäkt ;)

Lägereld; sa:
sebbe_Huss; sa:
Du , man blir inte så om man bor där !
Så du tror att man är dummare närmare en
stad man bor ?

Det var ett skämt, mannen..Det kommer ifrån ett uttryck vi har här hemma. Men om jag orsakat visst obehag, ber jag allra ödmjukast om ursäkt ;)

Konstigt - det är ju Stockholmarna som ska vara ironiska och norrlänningarna (och göteborgarna, värmlänningarna, skåningarna och alla andra som sitter på mjölkpallar och spelar banjo) som inte ska fatta.

Eller vänta - då måste det vara så att Sebastian är född på 80-talet. Åttiotalisterna har nämligen ingen humor.

(Bäst att jag lägger till en ;) och ett "jag är själv Stockholmare men född på landet och har en lillasyrra som är 80-talist och faktiskt har så mycket humor att hon i alla fall skrattar åt Kurt Olsson, och jag har kompisar från Göteborg (där jag för övrigt har bott), Norrland, Skåne, Upplands Väsby och andra orter på landet" så att ingen blir arg)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Re: Man eller mammut?

Nordesjö; sa:
Mammutar är jävligt stora, håriga och tuffa. Men också jävligt döda. Jag är hellre en man.

Det finns nog en hel del (av motsatta könet) som tycker beskrivningen passar in på bägge arterna.

/Göran på mjölkpallen

Nordesjö; sa:
Eller vänta - då måste det vara så att Sebastian är född på 80-talet. Åttiotalisterna har nämligen ingen humor.

(Bäst att jag lägger till en ;) och ett "jag är själv Stockholmare men född på landet och har en lillasyrra som är 80-talist och faktiskt har så mycket humor att hon i alla fall skrattar åt Kurt Olsson, och jag har kompisar från Göteborg (där jag för övrigt har bott), Norrland, Skåne, Upplands Väsby och andra orter på landet" så att ingen blir arg)

He he he!! ;)

Frågan kan te sig akademisk men är banjon i fråga två eller tresträngad?

Snurre, kex unt wasserball. Ofta i benämningen: Här sätter vi PUNKT.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips