Lek på isflak

Lägereld

Avslutat
sebbe_Huss; sa:
Du , man blir inte så om man bor där !
Så du tror att man är dummare närmare en
stad man bor ?

Det var ett skämt, mannen..Det kommer ifrån ett uttryck vi har här hemma. Men om jag orsakat visst obehag, ber jag allra ödmjukast om ursäkt ;)
 
Lägereld; sa:
sebbe_Huss; sa:
Du , man blir inte så om man bor där !
Så du tror att man är dummare närmare en
stad man bor ?

Det var ett skämt, mannen..Det kommer ifrån ett uttryck vi har här hemma. Men om jag orsakat visst obehag, ber jag allra ödmjukast om ursäkt ;)

Konstigt - det är ju Stockholmarna som ska vara ironiska och norrlänningarna (och göteborgarna, värmlänningarna, skåningarna och alla andra som sitter på mjölkpallar och spelar banjo) som inte ska fatta.

Eller vänta - då måste det vara så att Sebastian är född på 80-talet. Åttiotalisterna har nämligen ingen humor.

(Bäst att jag lägger till en ;) och ett "jag är själv Stockholmare men född på landet och har en lillasyrra som är 80-talist och faktiskt har så mycket humor att hon i alla fall skrattar åt Kurt Olsson, och jag har kompisar från Göteborg (där jag för övrigt har bott), Norrland, Skåne, Upplands Väsby och andra orter på landet" så att ingen blir arg)
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Avslmedl

Avslutat
Re: Man eller mammut?

Nordesjö; sa:
Mammutar är jävligt stora, håriga och tuffa. Men också jävligt döda. Jag är hellre en man.

Det finns nog en hel del (av motsatta könet) som tycker beskrivningen passar in på bägge arterna.

/Göran på mjölkpallen
 

Lägereld

Avslutat
Nordesjö; sa:
Eller vänta - då måste det vara så att Sebastian är född på 80-talet. Åttiotalisterna har nämligen ingen humor.

(Bäst att jag lägger till en ;) och ett "jag är själv Stockholmare men född på landet och har en lillasyrra som är 80-talist och faktiskt har så mycket humor att hon i alla fall skrattar åt Kurt Olsson, och jag har kompisar från Göteborg (där jag för övrigt har bott), Norrland, Skåne, Upplands Väsby och andra orter på landet" så att ingen blir arg)

He he he!! ;)
 
Frågan kan te sig akademisk men är banjon i fråga två eller tresträngad?

Snurre, kex unt wasserball. Ofta i benämningen: Här sätter vi PUNKT.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.