Lek på isflak

sebbe_Huss; sa:
Du , man blir inte så om man bor där !
Så du tror att man är dummare närmare en
stad man bor ?

Det var ett skämt, mannen..Det kommer ifrån ett uttryck vi har här hemma. Men om jag orsakat visst obehag, ber jag allra ödmjukast om ursäkt ;)

Lägereld; sa:
sebbe_Huss; sa:
Du , man blir inte så om man bor där !
Så du tror att man är dummare närmare en
stad man bor ?

Det var ett skämt, mannen..Det kommer ifrån ett uttryck vi har här hemma. Men om jag orsakat visst obehag, ber jag allra ödmjukast om ursäkt ;)

Konstigt - det är ju Stockholmarna som ska vara ironiska och norrlänningarna (och göteborgarna, värmlänningarna, skåningarna och alla andra som sitter på mjölkpallar och spelar banjo) som inte ska fatta.

Eller vänta - då måste det vara så att Sebastian är född på 80-talet. Åttiotalisterna har nämligen ingen humor.

(Bäst att jag lägger till en ;) och ett "jag är själv Stockholmare men född på landet och har en lillasyrra som är 80-talist och faktiskt har så mycket humor att hon i alla fall skrattar åt Kurt Olsson, och jag har kompisar från Göteborg (där jag för övrigt har bott), Norrland, Skåne, Upplands Väsby och andra orter på landet" så att ingen blir arg)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Man eller mammut?

Nordesjö; sa:
Mammutar är jävligt stora, håriga och tuffa. Men också jävligt döda. Jag är hellre en man.

Det finns nog en hel del (av motsatta könet) som tycker beskrivningen passar in på bägge arterna.

/Göran på mjölkpallen

Nordesjö; sa:
Eller vänta - då måste det vara så att Sebastian är född på 80-talet. Åttiotalisterna har nämligen ingen humor.

(Bäst att jag lägger till en ;) och ett "jag är själv Stockholmare men född på landet och har en lillasyrra som är 80-talist och faktiskt har så mycket humor att hon i alla fall skrattar åt Kurt Olsson, och jag har kompisar från Göteborg (där jag för övrigt har bott), Norrland, Skåne, Upplands Väsby och andra orter på landet" så att ingen blir arg)

He he he!! ;)

Frågan kan te sig akademisk men är banjon i fråga två eller tresträngad?

Snurre, kex unt wasserball. Ofta i benämningen: Här sätter vi PUNKT.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips