Lek på isflak

Lägereld

Avslutat
Blir man så om man bor i stan? ;)
Nej, skämt åsido,,hoppas dom har förstått hur dumt dom betett sej och andra med liknande ideer låter bli.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Du kan väl inte mena det där sebastian... Anar den klassiska utsidan hätskheten.

Ungar gör dumma saker ibland. Enkelt.

/sulan.
 
samme83; sa:
Du kan väl inte mena det där sebastian... Anar den klassiska utsidan hätskheten.

Ungar gör dumma saker ibland. Enkelt.

/sulan.

Hmmm:
asko.jpg


Alla är vi barn ibland. Is är - spännande.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
En djup hemlighet...

Aardwolf; sa:
Been there done that. Iofs så är jag från Malmö och det var ute på Ribban jag gjorde det :)

Vallentunasjön, Täby. 8 år. Isdubbar okänt begrepp. Kläderna torkades i pannrummet. Gud förbjude barn göra sånt (särskilt mina!)!!

[Jo - pojkarna har redan jumpat sig över en av Riddarfjärdens isrännor. Flaken bar. Skyddsänglarna har fullt upp vissa perioder...]
 
Lekte på isflaken vid skolan i Waxholm när jag var liten. En kille tog en stör o sköt iväg isflaket mot botten. Plötsligt så var det djupt, han drev ut på fjärden. Rektor funderade ett tag. Ingen Vaxholsmbåt inne i stan. Polisbåt och brandbåt ännu ej sjösatta, inga taxibåtar.... Vad finns kvar? Vägverkets 60 m långa bilfärja fick göra en avstickare till norra fjärden o plocka upp en ungdom från isflak.
 
Risken är väl just att isflaket flyter iväg.. och att man inte hoppar av i tid.
Annars kan nog de flesta ungdomar ta sig upp ur en simbassäng/iskant utan isdubbar(det måste vara hyfsat tjock is för att man ska kunna hoppa på isflak..), är man långt från värmen kan förstås våta kläder bli ett problem.
Tycker själv att det är mycket värre när ungdomar(och vuxna) ger sig ut på tunna isar, utan kunskap och utrustning. Kanske utlockade av förbi passerande långfärdsskridskoåkare?

/Fredrik Bäck
 
Man eller mammut?

Kul att ungarna får sina namn i tidningen. Snacka om att ha en stor ajabaja-stämpel i pannan några år :)

På min tid var vattnet inte djupare än en halvmeter och hemmet inte längre bort än hundra meter när man klev (stampade) genom isen :)

Angående det där med piloter... jag brukar säga "Är du en man eller en mammut" när jag är på väg att göra dumdristiga saker.

Mammutar är jävligt stora, håriga och tuffa. Men också jävligt döda. Jag är hellre en man.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.