Legitim webbplats? topoathleticsverige.com

Hej!

Är det någon som handlat från topoathleticsverige.com och kan säga om den är legitim eller ej? Finns nämligen också en sida som heter topoathletic.se som ser lite snyggare ut så blir misstänksam om den ena är fejk.
 
Hej!

Är det någon som handlat från topoathleticsverige.com och kan säga om den är legitim eller ej? Finns nämligen också en sida som heter topoathletic.se som ser lite snyggare ut så blir misstänksam om den ena är fejk.
Jag vet inget om just dem - men var väldigt försiktig! Jag har stött på åtskilliga fejksidor med friluftsprylar på senare tid. De jag på studs kommer ihåg är Revolution Race och Lowa samt rejäla reor av Haglöfkläder och Fjällrävenkläder.

Jag har upptäckt flertalet pga. deras märkliga eller icke befintliga kontaktangivelser samt att webadressen inte stämmer helt med den som jag tidigare använt eller med en som verkar mer seriös/komplett. Man kan få tips på vad man ska kolla i denna länk.
 
Adressen verkar registrerad via Alibaba. Lyckas inte hitta vem som registrerat den, men enligt Alibabas whois så går registreringen ut den 21:a april. Just detta att man inte kan få fram ägaren av domänen direkt brukar tyda på att den ägs av en privatperson.

Den mer legitima adressen är registrerad av Sportmarket Nordic AB.
 
Adressen verkar registrerad via Alibaba. Lyckas inte hitta vem som registrerat den, men enligt Alibabas whois så går registreringen ut den 21:a april. Just detta att man inte kan få fram ägaren av domänen direkt brukar tyda på att den ägs av en privatperson.

Den mer legitima adressen är registrerad av Sportmarket Nordic AB.
Precis.

Här är fler exempel på såna där sajter https://www.utsidan.se/forum/threads/fulsajter.95052/ . Alla kodade på samma sätt. Alla registrerade i Malaysia. Det är inte omöjligt att det går att handla på sajterna men tveksamt om det som levereras är legit varor.
 
Saknas kontakt e-adress drar jag alltid öronen till mig och avstår. Blir luggad ibland men ännu har min bank betalat tillbaka småsmulorna.
 
Jag vet inget om just dem - men var väldigt försiktig! Jag har stött på åtskilliga fejksidor med friluftsprylar på senare tid. De jag på studs kommer ihåg är Revolution Race och Lowa samt rejäla reor av Haglöfkläder och Fjällrävenkläder.

Jag har upptäckt flertalet pga. deras märkliga eller icke befintliga kontaktangivelser samt att webadressen inte stämmer helt med den som jag tidigare använt eller med en som verkar mer seriös/komplett. Man kan få tips på vad man ska kolla i denna länk.
Tack! Den länken var användbar.
 
Mitt förslag är att bara handla hos större & välkända företag, som du känt till under flera år.
Man vet ju vad en vara ska kosta ungefär...är det väldigt mycket billigare någon annanstans är det kanske något lurt på på gång. Man ska lite på sin magkänsla om man har någon. Har man inte det kan man fråga någon annan som kan ge en second opinion om prylen och priset.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.