Lanza cykel?

har kommit över en racer av med ram av märket "Lanza, Älvsjö". Alla detaljer är campagnolo rakt igenom o den är mycket lätt. Skulle gissa att den är ca 10 år men nästan helt oanv.
kan inte så mycket om landsvägscyklar o undrar om nån vet något om dessa ramar/värdet?
/Rikard

Du får nog fråga lite äldre cyklister i trakten, det finns överallt små rara märken.
Värdet bruks eller samlar? En väl utrustad stålracer med Campo av mera prestigefyllda modeller NR mfl och i rätt storlek är för rätt köpare värd ett par tusen, en plain jane ca 500:-
Är din i rätt storlek för dig?

go tur

c-c måttet på ramen är 55 o jag är 182 så jag antar att den är ganska rätt.
är osäker på vilka camp-växlar det är (står bara camp) men nav/lager är Camp Record så jag antar det är fina grejer. Fälgarna är Mavic GP-4.
hade nämligen i åtanke att bygga en superlätt, helt strippad cykel , men blev fundersam om det är onödigt om detaljerna/cyklen som helhet är för "fin".

...är väl egentligen ute efter en "veteran-racer", Peugot eller dyl. Har en jättefin gammal Mustang sen tidigare, men skulle behöva en till då familjen blivit större.
kanske någon som vill göra ett byte?

rikard anders; sa:
har kommit över en racer av med ram av märket "Lanza, Älvsjö". Alla detaljer är campagnolo rakt igenom o den är mycket lätt. Skulle gissa att den är ca 10 år men nästan helt oanv.
kan inte så mycket om landsvägscyklar o undrar om nån vet något om dessa ramar/värdet?
/Rikard

Det fanns/finns en duktig cyklist i Stockholmsområdet som hette Michele Lanza. Kan han varit inblandad i din ram?

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
ja, jag tror det. kvinnan som jag köpte cykeln av ville bara bli av med sonsonens cykel o påstod att den var specialbyggd för nån som hette dito ramen (Lanza).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips