Lantmäteriets Gröna karta + Garmin Legend = sant?

Kabel från Ipaq:en med seriell anslutning (hona). Denna kabel kan man köpa på http://www.brodit.se. Det finns lite olika varianter att välja på. Kabel från Silvan med likadan seriell anslutning (hona). Det är ju den kabeln som du normalt ansluter till ex en bärbar dator. För att nu koppla ihop enheterna så tillverkar du en kabelsnutt med seriella hanar i båda ändarna (könsbytare). Här är det viktigt att du polvänder denna kabel. Jag vet inte om det möjligtvis finns sådana att köpa färdiga (nollmodem kanske) men det är inte så svårt att fixa en sådan själv. Jag tog iofs hjälp av vår jätteduktiga nätverkstekniker på jobbet, Tobias, men det är inte så märkvärdigt. Sedan är det bara att köra. Du kan mejla mig om du vill ha fler detaljer...

MvH
//Per

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Per/Krux, mail skickat!

Jag köpte en Garmin eTrex Legend i helgen. Skitkul det här! Beställt ett cyeklfäste, va lite bökigt å ha den i snöret runt halsen när jag cykla. Var ju tvungen å stanna hela tiden.

Gäller bara å få igång pda-stöd i Fugawi, för en iPaq 1710 är beställd (får inte välja modell på jobbet, men jag får en!). Nån som kan tipsa hur jag kommer igång med pda+gps?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips