Långfärdsskridskor i Mongoliet?

I somras var vi i Mongoliet och blev väldigt förtjusta i landet och folket där. Jag har hört talas om vinterresor till Mongoliet där man får chansen att åka långfärdsskridskor på sjön Khövsgöl i norra delen av landet. Det låter jättehäftigt. Är det någon här på forumet som varit på en sådan resa och kan berätta?

/Karin

karian; sa:
I somras var vi i Mongoliet och blev väldigt förtjusta i landet och folket där. Jag har hört talas om vinterresor till Mongoliet där man får chansen att åka långfärdsskridskor på sjön Khövsgöl i norra delen av landet. Det låter jättehäftigt. Är det någon här på forumet som varit på en sådan resa och kan berätta?
Jag har inte varit på en sådan resa själv men jag har varit på en bildvisning där Felix Oppenheim visade bilder från en resa där de åkte skridskor någonstans i Mongoliet men jag kommer inte ihåg vad sjön hette. Föredraget var mycket intressant och "infödingarna" hade någon slags "isfestival" med bl.a. en hastighetsåkningstävling under en del av tiden de var där.
Någon av de som var med på resan dyker säkert upp i tråden vad det lider... :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips