Låktatjåkko - Kårsavagge telefontäckning

Hej,

Funderar på att tillbringa några sommardagar med en kort vandring Björkliden eller Låktatjåkko --> Låktatjåkko fjällstation --> Kårsavaggestugan --> Abisko. Är det någon som har erfarenhet av mobiltelefontäckning (främst Telia) vid Låktatjåkko fjällstation och Kårsavaggestugan? Har stugvärden i Kårsavagge tillgång till telefon som man som gäst kan få använda mot avgift (som i t.ex. Aktse)?

Och för protokollet: jag håller i normalfallet med om att man upplever fjället bäst utan telefontäckning, men just denna sommar är det ett måste...

Tack på förhand!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag är säker på att jag haft täckning med Telia vid Låktatjåkko fjällstation och från Abisko en bra bit in i Kårsavagge. Jag misstänker att du inte har täckning i hela Kårsavagge. Kanske inte vid stugan heller.

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips