Lagnings lappar till nylon och membran kläder?

Jag har gått igenom mina jackor och byxor,som är av både membran och nylon,och jag har sett en del revor och hål i dom som skulle behöva lagas. Jag var nere på stan i dag och letade efter om det såldes lagningslappar till nylon och membran kläder,men jag hittade inget. Jag letade på Stadium och Intersport.

Man kan laga provisoriskt med silvertejp,det fungerar faktiskt,men det ser inte så snyggt ut. Jag skulle behöva lagnings lappar i lite olika färger till att laga mina kläder.

Kan någon tipsa mig om affärer (även från Internet)som säljer dessa lagnings lappar?

Tacksam för svar.

/David

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nordstjärnan; sa:
Jag har gått igenom mina jackor och byxor,som är av både membran och nylon,och jag har sett en del revor och hål i dom som skulle behöva lagas. Jag var nere på stan i dag och letade efter om det såldes lagningslappar till nylon och membran kläder,men jag hittade inget. Jag letade på Stadium och Intersport.

Man kan laga provisoriskt med silvertejp,det fungerar faktiskt,men det ser inte så snyggt ut. Jag skulle behöva lagnings lappar i lite olika färger till att laga mina kläder.

Kan någon tipsa mig om affärer (även från Internet)som säljer dessa lagnings lappar?

Tacksam för svar.

/David

lagningslappar av nylon finns hos panduro hobby,om du har det hemmavid.annars kan det finnas i ngn sytillbehörs-eller textilaffär,färgaffär el dyl.
http://www.shelby.fi brukar man kunna beställa provbitar av.

peter

Den här typen av lappar från GT fanns tidigare på Naturkompaniet exempelvis:

http://www.mcnett.com/page.cfm?pageID=566

Har använt en sådan på ett par byxor som fått en reva i baken. Trots skidåkning, hasning på baken och annat samt ett 10-tal tvättar sitter lappen kvar som gjuten (stryks fast)

Så trots en dryg hundring för ett fåtal lappar så kändes det som en helt OK väg att gå.

Köpte ett lagningskit för något år sedan som man limmar fast, även det på naturkompaniet. Av märket Gore.

Henrik

Naturkompaniet

Tack för länken Buda!

Fast nu har jag redan hunnit beställt laglappar från Naturkompaniet. Dom skulle skicka dom i ett vanligt kuvär till mig. Jag får dom imorgon.Det var inte förrän idag som Sportsnet började med att ha 50% på sitt sortiment,annars hade man kunnat beställa därifrån.

/David

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips