Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Lagning av Thermarest
- Trådstartare Pelle E
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Busenkelt
Ett tips för att hitta hålet är antingen att stoppa hela madrassen i badkaret - eller att ta en svamp med tvålösning och stryka ut över madrassen - där punkan är börjar det löddra väldigt mycket... Har använt mig av lagningssatsen - men jag kan tänka mig att liquisole osv funkar bra oxå!
Lycka till!
/Calle
Ett tips för att hitta hålet är antingen att stoppa hela madrassen i badkaret - eller att ta en svamp med tvålösning och stryka ut över madrassen - där punkan är börjar det löddra väldigt mycket... Har använt mig av lagningssatsen - men jag kan tänka mig att liquisole osv funkar bra oxå!
Lycka till!
/Calle
Har också funderat på det där med ev.garanti på dessa liggunderlag, antar dock att någon sådan inte gäller då jag måste ha åsamkat skadan själv, troligtvis vid hoprullning i samband med en paddeltur för någon vecka sedan (kan inte komma på någonting annat). Var ut i helgen igen och vaknade då av jag inte hade någon luft kvar i "madrassen", inte skönt kan jag lova
! Tryckte hur som helst ner "therman" i badkaret i går och hittade genast ett litet, litet hål, ett hål som troligtvis har uppstått av någonting sylvasst. En sådan skada antar jag kan hända vilket märke som helst och att det hela inte kan ses som ett fabrikationsfel?! Frågan är bara hur känsliga de är då jag själv tycker att jag har varit försiktig vid användningen av detta. Någon som har erfarenhet av detta?
/Pelle
/Pelle
Läste nåt tips här på utsidan som sa att man alltid skulle ta med smältlim, då man i fält kan laga ett underlag så att det håller snabbt. Sen kan man i lugn och ro göre en liquisole lagning med lapp hemma.
Såg faktiskt exempel på liquisole lagning i fält på min senaste tur.
De försökte laga med liquisole och det tar ju en stund innan det torkar...och det såg inte ut att vara ngn stor succé med tanke på ansiktsutttrycket på reparatören...
/Mattias
De försökte laga med liquisole och det tar ju en stund innan det torkar...och det såg inte ut att vara ngn stor succé med tanke på ansiktsutttrycket på reparatören...
/Mattias
Lång sladd
Per Brune
Ska man förutom limpistolen ta med sig en väldans lång sladd : cool: som räcker till eluttaget hemma också, eller finns det smältlim som inte kräver el. Så här ser min limpistol utmattiasj; sa:Läste nåt tips här på utsidan som sa att man alltid skulle ta med smältlim, då man i fält kan laga ett underlag så att det håller snabbt. Sen kan man i lugn och ro göre en liquisole lagning med lapp hemma.
/Mattias

Per Brune
Re: Lång sladd
För perfektionisten finns det sladdlösa limpistoler också.
Smältlim smälter även av öppen låga. Kanske inte tillräckligt för långa, sammanhängande strängar men säkert nog för en liten fläck. Vissa kan man helt enkelt sätta eld på, när de brinner så börjar de snabbt att droppa. Droppandet kan sen användas som limapplicering.Brune; sa:Ska man förutom limpistolen ta med sig en väldans lång sladd
För perfektionisten finns det sladdlösa limpistoler också.
Liknande trådar
- Svar
- 13
- Visningar
- 3 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg