Laga klätterskor

flytande gummi?

Jag har någonslags klister eller "flytande gummi" som jag köpt på den lokala "nyckel och klack-baren". Det funkar ett tag. Blir dojorna för sunkiga brukar jag lämna in dem på omsulning. Väldigt få par klätterskor jag ägt är inte omsulade. När man hittar ett par som bara är SÅ himla SCHYSSTA måste man ju, för att upprätthålla schysstnessgraden omsula dem, till sist. Tycker att det brukar funka bra.

Framdelen har nöts av helt och hållet på skorna, hur fungerar flytande gummi, blir det bra friktion eller blir det bara styvt?
 
2climb

Jag har sulat om mina skor hos 2climb i Halmstad.
Skickade in två par och åkte därför bara på EN frakt.

Priset 250kr / par + 50kr frakt + 50kr för tå-fix då mina hade spruckit framtill.
Totalt 650kr för att sula om två par skor som rent gummimässigt blev som nya.

Kommer inte exakt ihåg vilken tid det tog, men 10 dagar totalt kanske.

Jag kommer själv sula om där igen när det blir aktuellt.

En kompis till mig köpta sulor i Göteborgsbutik (highsport?) och sulade om själv. Först slipmaskin för att få bort gamla sulan och sen klistra på nytt. Nu har han inte klättrat jätteintensivt med dem, men de håller än.

www.2climb.nu Hemsidan är inte mycket att hänga i granen, men jag blev nöjd med levererad tjänst.
 
Omsulning i Södertälje

hej!

Jag har nu sulat om 2 av mina klätterskor hos en skomakare i Södertälje. Fot & Skotjänster Kringlan AB.

Jag har bett honom sula om skorna och det har han nu gjort. Bara sulorna, inte randgummit. JAg har sagt hur jag ville ha det och de har nu hittat en lösning för att göra det och resultatet blev kanonbra. Riktigt klättergummi i form av Vibram XGRIP.

Delägare till skomakeriet är min farbror så att ni alla vet det. Jag själv har dock inga problem med att säga att resultatet blivit bra.

MVh
Johan Kvissberg
 
Jag provade en ny grej igår som kan vara bra när det går hål på tån fast inte under skon, händer alltid mig. Iaf så hade jag en gammel fulsko i garderoben, så jag rev den på ett rivjärn vilket gav mig gummiriv i bra storlek, sedan blandade jag det med liquisole och ploppade in/på hålet. Känns superbra, men jag har inte provat än vilket gör att det kanske var lite onödigt att skriva det så tidigt. Men det kan inte bli annat än bra.
 
2Climb e bra

Hej!
Lunkan på 2Climb är en klippa han!
Skorna blir som nya och visst sjutton är det värt att sula om klätterpjucksen just som de börjar bli som skönast, men slitnast...
Bor man inte i Halmstad m omnejd går det som sagt att skicka dojorna, eller lämna in dem på klätterklubben om man har vägarna förbi.

/eva
 
Just fått tillbaka tre par klätterskor lämnade för omsulning till Fot & Skotjänster Kringlan AB i Södertälje, den skomakare som Johan Kvissberg rekommenderade ovan. Omsulningen ser ut att vara bra utförd och kostade 380 kr/par.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.